Avatar billede sofr Nybegynder
25. maj 2006 - 21:02 Der er 3 kommentarer

MySQL kode til hjemmeside, hvordan og hvorfra

Jeg har en hjemmeside og skal have kreeret et login, men alt det er på sin plads.
Jeg tror at det nu er lykkedes mig via phpmyadmin at have lavet denne database med id(autonummerering), brugernavn og adgangskode(varchar 25).
Og jeg har allerede udfyldt med et par brugere, men mit issue er at jeg jo gerne skulle indsætte en kode der validerer disse brugere i den database, men jeg syntes ikke at kunne finde den kode nogle steder.

Er lidt rookie i det her, så giv mig gerne en skudsikker forklaring på hvad jeg nu skal gøre ???
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2006 - 21:24 #1
Undskyld men forstår ikke helt dit spørgsmål, men tror jeg forstår det som om du ikke ved hvordan du skal bruge din database til at tjekke om brugeren har indtastet korrekt?
Avatar billede coderdk Praktikant
25. maj 2006 - 21:36 #2
Du skal bruge PHP, post i den kategori - men læs lidt tutorials først. F.eks. http://www.webcafe.dk/artikler/php/
Avatar billede sofr Nybegynder
25. maj 2006 - 22:06 #3
JA, coldgate, jeg er rookie i dette her, så er meget usikker på hvordan jeg præcis og ned til mindste detalje skal gøre.
Jeg har ikke det store kendskab til denne type database osv.

Men ja, jeg skal validere om brugeren har indtastet korrekt brugernavn og kode og derefter skal brugeren sendes til den korrekte side hvor han/hun således har adgang.