Avatar billede mickydall Nybegynder
25. maj 2006 - 20:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opkoblingsproblem Tele2adsl

Jeg kan ikke komme på nettet. Tele2 kundeservice har tjekket linien og modem (SpeedStream 5100) og siger, at linien er ok. Jeg tog derfor pc'en under armen, kørte ud til en ven og koblede på hans router...: jeg kom på nettet med det samme, alt virkede og var som det skulle være. Da jeg kom hjem, kunne jeg igen ikke koble på. Tele2 siger nu, at jeg har et program eller andet, som blokerer for opkobling og grunden til, at det gik fint et andet sted, var noget med en anden IP-adresse. Mask. er sat op til aut. indstilling af LAN og IP-add. Pc'en er helt urørt efter besøget hos min ven, så det kan da ikke passe...?????
Avatar billede ierikk Nybegynder
25. maj 2006 - 22:27 #1
jeg kender ikke Tele2
men kender et eks. fra TDC, hvor det hjalp at slukke Adsl modem i ca. 1 og 1/2 time
jeg er ikke lige klar over alle detaljer, men det var noget med at modem skulle tabe
IP
lyder underlig, men det hjalp
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2006 - 22:42 #2
Anvender du en router, og hvilken ?

Trådløst eller kablet netværk ?

Prøv at genstarte routeren, hvis ud anvender en sådan, ved at slukke strømmen til den i 10 - 15 sekunder.
Avatar billede mickydall Nybegynder
26. maj 2006 - 09:04 #3
Jeg prøver lige den med modemet...!!? Og nej, har ingen router, kører direkte i modemet med kablet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. maj 2006 - 09:53 #4
Hvis du Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > sriv ipconfig og tryk enter. Hvilken IP tildeles du, og hvilken standart gateway angiver den, hvis den overhovedet skriver noget ?
Avatar billede mickydall Nybegynder
26. maj 2006 - 11:15 #5
Jeg er ikke hjemme lige nu, men jeg får en IP-adr. (jeg kan ikke huske helt nøjagtig hvilken)og vi har pinget den med fine svartider...?
Den med modemet virker ikke, har været slukket hele natten uden resultat.
Avatar billede mickydall Nybegynder
29. maj 2006 - 12:36 #6
Jeg ved stadig ikke hvad der er galt. Har solgt pc'en til naboens knægt, og kører ud efter en ny....!!!
ierikk og dragonknight kan dele points....