Avatar billede lbthomsen Nybegynder
25. maj 2006 - 17:08 Der er 4 kommentarer

Grafikkort SIS 650

Hej

Jeg sidder og prøver at få gang i en ældre medion computer. Jeg har formateret skidtet og vil installere grafikkortet, et SIS 650. Når jeg installerer driveren til dette, siger computeren, at denne driver ikke er kompatibel med windows og computeren genstarter. Inden jeg formaterede havde den store problemer med at starte windows op. Jeg har en mistanke om, at det også var grafikkortets skyld. Hvad gør jeg for at få installeret kortet?
Avatar billede Andarkelben Praktikant
26. maj 2006 - 07:13 #1
Hvilken Windows bruger du? Hvis det er XP, er det så sådan en "driveren er ikke signeret" besked du får, eller er det desideret en kompatibilitetsfejl den kommer med?

Hvilken driver version har du prøvet med? Kan se på denne side http://www.softwarepatch.com/utilities/sis650.html at der findes windows drivere til SIS 650, så hvis du ikke allerede har prøvet det, så hent den seneste driver 2.22 herfra, og se om det hjælper.
Avatar billede lbthomsen Nybegynder
26. maj 2006 - 11:24 #2
Jeg har prøvet utallige drivere inkl. den du linker til og den, som computerfabrikanten Medion selv har liggende på deres website.

Jeg får først en driveren er ikke signeret fejl, hvis jeg så trykke fortsæt, udfører den installationen, men genstarter computeren lige når den er ved at være færdig. Det er XP jeg bruger.
Avatar billede Andarkelben Praktikant
26. maj 2006 - 11:38 #3
Og du er sikker på at driveren rent faktisk ikke bliver installeret? De fleste grafikkort drivers genstarter jo maskinen, når de er færdige, men det er ikke sikkert at de ændrer noget på udseendet af windows, så man lægger i første omgang ikke mærke til at de er installeret. Har du checket skærmkortet, under enhedshåndtering, for at se om driveren skulle være installeret?

Ellers ved jeg simpelthen ikke hvad der kan være galt.
Avatar billede smikkel Nybegynder
27. maj 2006 - 08:11 #4
Har du prøvet at være inde på medion's hjemmeside og kigge om de skulle have noget til den. det kun tyde på at du magler nogle driver til dit bundkort..
Mvh. Smikkel