Avatar billede traeger Nybegynder
25. maj 2006 - 15:43 Der er 3 kommentarer

Hjælp til eksportering i after effects?

Jeg har brygget en fin lille film sammen som jeg har importeret i aftereffects og som jeg nu gerne skulle have ud, lagt over i adobe encore og brændt som dvd.
Jeg er dog ret ny i after effects.
Under min eksportering har jeg eksporteret hele filmen som AVI (loose less) men efter 4 timer melder den fejl - melder noget om utilstrækkeligt diskplads, selvom der stadig er 40 gb tilbage.
Hvad skal jeg gøre og er AVI i hele taget det format jeg skal hive filmen ud i?
Avatar billede trav4u2 Novice
25. maj 2006 - 16:27 #1
4 timer! Det er da for surt.

Jeg bruger ikke selv programmet, men tit render programmerne
ét sted og gemmer på et andet. Så prøv at checke om
rendering (typisk: temp ol.) er sat til et forkert drev.
Avatar billede traeger Nybegynder
25. maj 2006 - 18:15 #2
det hele skulle være sat rigtigt, den gemmer ihvertfald på det rigtige drev.
Mener at når den renderer i After effects laver eksporterer den filmen?
Avatar billede trav4u2 Novice
25. maj 2006 - 18:50 #3
Når videoprogrammer laver slutfilmen, benytter de en folder / en harddisk
hvor de lægger arbejdet midlertidigt - (temp).

Efterhånden som arbejdet skider frem fyldes der mere og mere på,
og hvis temp ligger på en harddisk hvor der ikke er tilstrækkelig
med plads kan processen ikke fuldføres.

Så det er vigtigt at programmet lægger det midlertidige arbejde
på et drev med god plads.

Temp-folderen ligger for et meste et andet sted end der hvor den
endelige fil placeres. Typisk foreslår programmet C-drevet
- hvor der jo tit ikke er nok plads.