Avatar billede eco2001 Nybegynder
24. maj 2006 - 20:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af trådløst netværk

Hej,

Efter en flytning har vi fået Webspeed. Til dette hører åbenbart en fast og en dynamisk IP, hvis det gør en forskel.

Vi vil gerne have to PC'ere koblet på vores trådløse router. Det virker bare ikke!

- Den ene (bærbar) går fint på, og er opsat til automatiske indstillinger.
- Den anden (stationær) er ligeledes automatisk indstillet, med vil ikke gå på nettet. Den får en IP-adresse som er hen i vejret (altså ikke 192.168.***.***).

Hvad kan vi gøre?

Info:
- Mærket på router er "Canyon Wireless Router"
- Begge kører på Win XP
- Stationær er langsom (6-700 MHz)
- Har prøvet om den stationære kan gå på anden router (som ikke er min) - det virker fint!
Avatar billede rebecca Novice
24. maj 2006 - 21:13 #1
Prøv at åbne en kommandopromt og skriv ipconfig/all  (begge pc'er skal være tilsluttet routeren) kopier hvad den skriver og læg det herind
Avatar billede rebecca Novice
24. maj 2006 - 21:14 #2
køre du wireless på den stationære?
Avatar billede rebecca Novice
24. maj 2006 - 21:18 #3
Prøv at tjekke om dette er slået til>> IEEE.802.1x godkendelse for dette netværk ,hvis det er så "Fjern fluebenet"
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2006 - 22:10 #4
Hvis du kobler den stationære til routeren med kabel, kan du så få hul igennem ?

Har du kryptering og/eller mac filtrering på din router ?

Er det et PCI trådløst netkort du har sat i den stationære ?
Avatar billede eco2001 Nybegynder
25. maj 2006 - 12:45 #5
=> Rebecca:

Windows IP Configuration

        Host Name . . . . . . . . . . . . : computer
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Wireless Network Connection 2:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : HWL2 WiFi Locator Professional Editi
on #2
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.93.6
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :

Begge PC kører på som wireless
Avatar billede eco2001 Nybegynder
25. maj 2006 - 12:49 #6
=> dragonknight:

Har ikke kabel til den... men det burde virke. Endvidere er begge sat op 15 meter fra hinanden... (dog er signalet fint ved wireless)

Jeg har kryptering på router, ja... Men ikke MAC filter.
- I den henseende skal det siges at de fint kan finde og kobles op på hinanden (router og stationær), men at det er IP tilsyneladende som er off target?!

PCI ved bærbar
Usb ved stationær
Avatar billede eco2001 Nybegynder
25. maj 2006 - 12:53 #7
=> Rebecca:

IEEE.802.1x godkendelse for dette netværk ,hvis det er så "Fjern fluebenet"

= virker ikke, samme situation
Avatar billede rebecca Novice
25. maj 2006 - 13:48 #8
Hvis du kan komme ind i opsætningen af din router, så prøv at tjekke om den står til at tildele automatisk Ip (DHCP)
Har du husket at taste  Netværksnøglen ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2006 - 17:20 #9
Altid, med problemer i netværket, disabler man kryptering i routeren, blot for at være sikker på, at det ikke er dette der blokerer for forbindelsen. Når problemet er løst, aktiveres kryptering igen.

Årsagen til jeg ville se om den virker kablet, var at hvis den kunne, så er der ikke noget i vejen med maskinen, men det er den trådløse kommunikationder ikke fungerer.

Ovenstående er du tilsyneladende ikke interesseret i.
Avatar billede eco2001 Nybegynder
15. september 2006 - 12:18 #10
Lukker.

Sorry, havde glemt tråden...

(fik en ven til at sætte systemet op...)