Avatar billede isl19960 Nybegynder
08. maj 2001 - 15:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mailserver...

Jeg er ikke helt klar over om denne kategori også omfatter mailservere, men det var den tætteste jeg kunne finde....

Jeg skal til at lave et website med tilhørende mailserver - web-delen har jeg 100% styr på... men mailserver har jeg ikke rodet med før...

Er der nogen der kan anbefale noget software - allerhelst den gratis af slagsen -

Den skal \"kun\" kunne håndtere ca. 10 mail-adresser indtil videre...
Avatar billede bbs Nybegynder
08. maj 2001 - 15:59 #1
Hvilket OS bruger du?
Avatar billede ajh Nybegynder
08. maj 2001 - 16:04 #2
Har prøvet to af slagsen

1: Communigate Pro
Ok og overskueligt mailsys - kører på både Linux og NT, alt efter behov.. godt log system, men der var nogle problemer med nogle Outlook Klienter iforhold til serversoftware..glemmer at den har hentet det hele..
Mailinglist serveren er super

2: Ipwitch Imai 6.0
Dejligt og nemt at have med at gøre, kun til NT, nem bruger styring og webbaseret tjekker er også ok. Log filen er ikke så udviklet, men ok..
Mailinglist serveren er tilgængæld elendig.. men der findes gratis mailinglist servere der er super
Avatar billede ajh Nybegynder
08. maj 2001 - 16:04 #3
de koster begge penge btw
Avatar billede isl19960 Nybegynder
08. maj 2001 - 16:10 #4
Jeg bruger win2000 server...
Avatar billede morpheus Nybegynder
08. maj 2001 - 17:00 #5
Det er så fordelen ved Linux...

Men... Det er nu ikke helt nemt...
Avatar billede ajh Nybegynder
08. maj 2001 - 17:01 #6
morp> hvad er fordelen ? ;)
Avatar billede jalle Nybegynder
08. maj 2001 - 17:19 #7
At programmerne mere eller mindre er gratis i forhold til Windows programmer.
Avatar billede morpheus Nybegynder
09. maj 2001 - 04:30 #8
ajh:

Hvis du har brug for en mailserver, kan jeg godt sætte min op til at tage post for dit domain ?!
Avatar billede ajh Nybegynder
09. maj 2001 - 08:03 #9
morp> min egen mailserver virker vist fint med mine domæner ;)

jalle> i know.. det er dejligt.. sendmail er dog en smule træls ... jeg var bare interesseret  i at vide om der var en anden grund jeg ikke vidste noget om :)
Avatar billede ajh Nybegynder
09. maj 2001 - 08:04 #10
morp> tak for tilbuddet btw :)
Avatar billede sone Nybegynder
09. maj 2001 - 08:28 #11
Avatar billede steen_m Nybegynder
10. maj 2001 - 10:25 #12
Jek kan helt klart anbefale Merak Mail.
http://www.icewarp.com/index.html
Den er utrolig enkel at sætte op, og du har mulighed for at styre opsætning via din webbrowser.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. maj 2001 - 17:59 #13
steen m --> hvis du lige giver et svar, så er der point til dig...

Jeg kan også anbefale den mail-server - meget nem at sætte op. Kørte i løbet af 2 minutter :-)
Avatar billede steen_m Nybegynder
11. maj 2001 - 09:46 #14
Du kan også prøve ICE Webmail, så får du en god webmail som spiller godt sammen med Merak Mailserveren. Den er lige så nem at sætte op.

/Steen
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. maj 2001 - 13:29 #15
Jeg har hentet den, men har ikke haft tid til at få kigget på den.

Hvis den er lige så nem som Merak-serveren, så er det jo ingenting :-)
Avatar billede morpheus Nybegynder
12. maj 2001 - 00:04 #16
Steen M>>

Kan ICE Webmail også køre på Linux ?
Avatar billede steen_m Nybegynder
12. maj 2001 - 11:40 #17
Nej, kun Windows 2000/NT/9X/ME.
Avatar billede morpheus Nybegynder
12. maj 2001 - 13:27 #18
Ævs... :o(