Avatar billede jokkejensen Novice
24. maj 2006 - 11:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Siden "flasher", før ccs indlæses

Hey...

Jeg har fået en lille hurtig opgave på et lille site, men der er et underligt problem jeg syntes jeg har oplevet før.

http://usedesign.siteservernet. <- tilføj lige selv .dk, ønsker ikke indexering i søgemaskiner.

Problemet er at når man går til forsiden, vises siden i et splitsekundt uden css, kun et kort blink. længden afhænger af PC/forbindelse.

Nogen der har et bud ?

Mvh
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 11:28 #1
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 11:29 #2
hov, misforstod lige den .dk sætning :p (lær at bruge robots.txt på jeres side istedet).

*kigger*
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 11:31 #3
Jeg ser ingen fejl her, men hvorfor bruger I

<style type="text/css">@import ;</style>

Istedet for <link rel="stylesheet" type="text/css" href="cssclean.aspx?url=/Site.css"> som er den normale måde at gøre det på ?
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
24. maj 2006 - 11:31 #4
*<style type="text/css">@import "cssclean.aspx?url=/Site.css";</style>

(dårlig c&p)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 14:44 #5
<ole>

Hvad dårlig kodepraksis er der nu i at følge W3C's CSS-rekomanadtioner?

/mvh
</bole>
Avatar billede Six Nybegynder
24. maj 2006 - 14:48 #6
har du fået løst problemet? eller er min 2mbit nok til at jeg ikke når at se det? - jeg kan ikke se det omtalte problem, hverken i firefox eller IE.
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 15:38 #7
fjappe >> jeg ser det heller ikke  :)
Avatar billede jokkejensen Novice
24. maj 2006 - 20:01 #8
Nej jeg har ikke løst det, hvordan skulle din kommantar løse det ? :)

Vores net er nede på jobbet pga nogle unger brændte en sofa over under en bro i århus, så vi deler en stofa backup forbindelse...

Men joo - den flasher... det sker ikke på "refresh" men hvis man klikker på "forside" ..

i et split sekund vises siden uden css... jeg kan også få den til det herhjemme. på en ny pc og med fin forbindelse.

Kunden siger den flasher i helt op til et sekund hos ham..

Under indstillinger i IE's "midlertidige internetfiler" i fanebladet "generelt" er min sat til automatisk, men er det ikke godt nok default ?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. maj 2006 - 20:06 #9
http://usedesign.siteservertest.dk/flash.jpg <-- nåede lige at tage et dump :)
Avatar billede jokkejensen Novice
24. maj 2006 - 20:08 #10
olebole >> vi er godt nok enige om at @import er okay, og at det caches fint selvom det kører gennem asp.net right ?
Avatar billede Six Nybegynder
24. maj 2006 - 21:50 #11
jokkejensen - Det var egentlig heller ikke et forsøg på at løse dit problem. Jeg ville bare oplyse dig om at jeg ikke kunne se problemet. - men jeg prøvede selvfølgelig heller ikke at  trykke på forside. :D

Jeg håber da du får løst problemet.
Avatar billede hafnius Nybegynder
25. maj 2006 - 10:25 #12
Du er blevet ramt af FOUC - et kendt fænomen.
http://www.bluerobot.com/web/css/fouc.asp
Avatar billede jokkejensen Novice
25. maj 2006 - 10:34 #13
SMÅÅÅÅÅKT !!!

1000 tak hafnius, det er ikke første gang vi har haft problemet, men tit spidset kunderne af med at det "selvfølgeligt" er deres pc der er noget galt med :)

Fjappe og Ole 1000tak for Jeres tid, men points må gå til hafnius !

takker !

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
25. maj 2006 - 11:12 #14
fjappe >> sorry, jeg forvekslede lige dig med tdafoobar der blot bedte mig arbejde med robots.txt osv :)
Avatar billede Six Nybegynder
25. maj 2006 - 12:06 #15
Jokke - Ingen problem :D

Så lærte man da også noget i dag :D - jeg kendte ikke til termen "Flash of unstyled content", det er da nok en fordel at vide, hvis man selv kommer ud for de samme problemer som jokke :)
Avatar billede hafnius Nybegynder
25. maj 2006 - 18:28 #16
mange før dig har bandet IE langt væk pga dette

/Klaus