Avatar billede southernforest Nybegynder
23. maj 2006 - 18:42 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar

Står mellem valget af 3 bærbare:

HP Compaq Business Notebook Nx6110

CPU Intel Celeron M 1,5 GHz (M370 m. 1MB cache som Pentium M)
Ram 512 MB
Harddisk  5400RPM, 40 GB
Drev DVD +CD-RW
Skærm 15,1` TFT (1024*768)
Graffikkort Intel GMA 900
Modem/Lan 56K + 10/100 Lan + Wireless (b,g)
Porte USB 2.0 m.fl. samt firewire m.fl.
Software Windows XP Home
Modelnummer EK202ET#ABY
Vægt 2,8 kg
Pris inkl. moms Kr. 5.595,-

Toshiba Satellite A100-522

CPU Intel Celeron M 1.6 GHz (M380)
Ram 512 MB
Harddisk  5400RPM, 60 GB
Drev DVD±RW
Skærm 15,4 ` TFT (1280x800) TruBrite
Graffikkort ATI RADEON XPRESS 200M
Modem/Lan 56K + 10/100 Lan + Wireless (b,g)
Porte 1 x FireWire 400 / 4 x USB 2.0 / 1 x VGA
Software Windows XP Home og Works 8.5 m.m.
Modelnummer PSAA2E-01C01EED
Vægt 2,7 kg
Pris inkl. moms Kr. 5.795,-

Apple MacBook

13.3-inch widescreen display
1280 x 800 resolution
1.83GHz Intel Core Duo1
512MB memory (2 x 256MB SODIMMs)
60GB 5400-rpm Serial ATA hard drive 2
Combo drive (DVD-ROM, CD-RW)
Keyboard & Mac OS
AirPort Extreme
Bluetooth 2.0

Hvilke model kan anbefales? Kriterier er stabilitet, ydeevne og økonomi!
Håber der sidder et par eksperter med erfaringer med de forskellige mærker! Har selv indtryk af at en HP har stabiliteten, Apple ydeevne og Toshiba økonomien i forhold til specifikationer!
Hvad vil det bedste køb være?
Avatar billede duvander Juniormester
23. maj 2006 - 19:02 #1
Helt Klart Apple Macbook. Jeg gik fra Pc til Apple Powerbook for et år siden. Du får en hurtig maskine, især når vi taler multitasking, og det bedste er brugervenligheden. Jeg har virkelig været glad siden jeg fik min powerbook, og Pc står bare og støver til i hjørnet.
Så kommer spørgsmålet....Hvad med programmer til Mac? Det er intet problem, hvid ikke det findes til OS X kan du køre det på Virtual PC på MACén. Det gør at du kan installere XP som et program, og køre XP software!
Desuden for du design for alle pengene, og længere forældelses tid, da den ikke så hurtigt falder i pris. Check evt. DBA.dk for at se hvor meget ældre Mac produkter koster!
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 19:33 #2
den mac han kigger på er på intel platform og kan køre windows uden alt muligt fancy. Den er designet til at kunne køre windows. Den mac du foreslår er mange gange bedre end de andre men osse meget dyrere. Hvad er dit budget? så er det nemmere at foreslå alternativer
Avatar billede southernforest Nybegynder
23. maj 2006 - 19:40 #3
Max pris omkring de 9000 kr., og der skal tages højde for at computeren slet ikke skal anvendes til spil. Den skal kunne løse arbejdsopgaver!
Avatar billede duvander Juniormester
23. maj 2006 - 20:01 #4
Når det rigtigt med XP som vist her http://www.macnyt.dk/?read=11454598468614035

Det du nok også skal kigge på er kvaliteten, på selv kassen. Er det noget billigt plastik eller noget solid kram. Hastighed er ikke længere alt afgørende. Tag ud hold varen i hånden.
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2006 - 20:11 #5
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 20:19 #6
haverslevs forslag ser rigtig godt ud
Avatar billede southernforest Nybegynder
23. maj 2006 - 20:20 #7
Et alternativ, men mener ikke jeg får mere for pengene ud over lidt mere hardisk plads, kortlæser og dvd-brænder... til gengæld mister jeg lidt prosessor hastighed. Er det en mere stabil maskine siden du anbefaler den?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 20:26 #8
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2006 - 20:29 #9
Den er sikkert ikke mere stabil end Apple MacBook`en (kender den ikke) ej heller prisen på den.
Men ASUS er en kvalites maskine, efter min mening.
Avatar billede southernforest Nybegynder
23. maj 2006 - 20:43 #10
Ja jeg kan hører det er meget hvad man selv finder interessant, som så meget andet :). Men tak for hjælpen, mine points går til den der kan svare mig på hvor vidt man kan installere Xp på en MaxBook hvis man bliver træt af Mac OS X. Men valget ender nok med at stå mellem Asus og MacBook'en.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 20:50 #12
ja de nye mac book på intel platform kan du godt
Avatar billede southernforest Nybegynder
23. maj 2006 - 20:53 #13
Giv et svar så haverslev så får du pionts, men det er muligt at installere min egen xp version. Kanon tak!
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2006 - 20:58 #15
Takker for points ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2006 - 21:40 #16
"den mac han kigger på er på intel platform og kan køre windows uden alt muligt fancy. Den er designet til at kunne køre windows."

Ikke korrekt - men windows kan installeres på den ved at installere et lille program fra Apple først :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 21:59 #17
Den er bla designet med det formål at kunne køre windows, for at få mac ud til et bredere publikum :) Steve Jobs er jo ikke dum he he
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2006 - 22:01 #18
Den kan køre windows ja  - men ikke uden videre.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:05 #19
Det er måske kun som dual boot eller hvordan?
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2006 - 22:06 #20
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:10 #21
thanx haverslev du er en knag ;)

De er sku ikke uden humor de drenge

Når du har gennemført Boot Camp, skal du blot holde Alternativtasten nede ved start for at vælge mellem Mac OS X og Windows. (Til Windows-brugere kan vi oplyse, at Alternativtasten er "alt"-tasten.) ha ha
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:13 #22
Har i nogen erfaring med det? Udover designet er en macbook til 13 - 14.000 så bedre end det pc hardware du kan få til samme pris?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:13 #23
Og self hvordan kører det boot camp så? Går nemlig selv og overvejer sådan en fætter
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2006 - 22:17 #24
Rolig nu, har sq nok at gøre med at finde div. link til jeres lille diskution ;o)
EJ, Kender ikke til Mac og bootcamp, men ser spænde ud og skal helt sikker nok blive en succes ;o)
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2006 - 22:17 #25
men ser spænde ud = men ser spændende ud
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:18 #26
sorry.. når man lige har en af hajerne på krogen er det jo med at fyre nogen spm af :)
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2006 - 22:21 #27
En af hajerne ! - takker, men du er da vist selv en af dem ;o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:34 #28
ikke i dette tilfælde :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:40 #29
ja ok en mac på den danske hjemmeside med de specs jeg ville have koster liger over 20.000, så smider jeg sku hellere 5K xtra og køber alienware, så kan en mac sku være lige så hvid som ris på en snemands røv i snevejr, det slår den ikke ;)
Avatar billede espersen Novice
23. maj 2006 - 22:43 #30
HP nx6110 fås også som Centrino...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151861
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2006 - 23:04 #31
drgonzo> alienware er da fede maskiner, men kan garantere at de larmer en del mere end en MacBook :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 23:11 #32
Det er ligemeget... Alienware, 1961 Ferrarri 250 GT California Spider, Ny kone hver gang hun runder 22... Dette er ting man skal have ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2006 - 20:36 #33
hæ hæ :D