Avatar billede yamaha24 Nybegynder
23. maj 2006 - 18:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kabel fra bærbar til tv

Jeg har fået en bærbar,og vil gerne have signalet op på tv"et,når den bruges til spil,mit spørsmål er så hvad for et kabel skal jeg bruge,mit tv har 3 runde stik gul hvid og rød,og et rundt stik med fire små huller og et firkandet hul,min pc har også et lille rundt stik magen til det i tv"et og et stik til en ekstra skærm ..
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. maj 2006 - 18:33 #1
De tre runde er stikket og det du betegner med de 4 små huller er Videooverførsel man bruger fra f.eks. kamera til tv  (normalt)
Avatar billede mavani Nybegynder
23. maj 2006 - 18:34 #2
Gul er til billede fra f.eks. spille konsoler, rød og hvid er til lyd, og det sidste runde stik med de fire små huller og et firkandet hul er det du skal bruge, kan ikke lige huske hvad det hedder, men man kan købe det overalt..
Avatar billede twotimes Nybegynder
23. maj 2006 - 18:37 #4
hedder s-video...
Avatar billede mavani Nybegynder
23. maj 2006 - 18:39 #5
jep
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
23. maj 2006 - 18:54 #6
Ok,det gik sku" hurtigt, jeg takker mange gange for hjælpen.Er der nogen der vil have point..
Avatar billede mavani Nybegynder
23. maj 2006 - 20:23 #7
Hmm ja tak... :)
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
24. maj 2006 - 18:15 #8
Øhh,har lige købt kablet,men der er ikke nogen lyd i tv"et ,kan man ikke sende lyd over med sådan et kabel.....
Avatar billede mavani Nybegynder
25. maj 2006 - 12:21 #9
Nej kun billede...
Avatar billede mavani Nybegynder
25. maj 2006 - 12:33 #10
Hvis du vil have lyden fra din bærbar skal du bruge et Minijack-til-phono kabel, fåes i mange prisklasser og kvalitet, her er et godt kabel jeg selv bruger:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Diverse_kabler/ARGON_5005_kabel_15_meter.htm
Der findes billiger udgaver skal det siges... Nå, men Kablet kan du så sætte til dit anlæg, eller hvis du ikke har sådan et, så direkte på fjernsynet, . Indgangende er to af de tre runde stik på dit fjernsyn, som du selv beskriver. Det røde og det hvide er til lyd. Så der sætter du kablet i og den anden ende sætter du i computerens høretelefon udgang, eller hvad den nu hedder. Derefter skulle du meget gerne have lyd:)
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
25. maj 2006 - 19:07 #11
Ja det virker nu,men det er lidt af et skod kabel og så kan lyden ikke sendes med over,jeg har et næsten nyt 100hz tv og en bærbar der næsten kan alt,mit gammel Atari tv spil der er 20 år gammelt bruger et gammelt rundt antenne stik ingen problemer,jeg mener hvis det er udviklingen, så om 20 år skal man bruge 10 kabler for at det virker.. jeg takker endu en gang for i gad sætte mig ind junglen om kabler.
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. maj 2006 - 19:10 #12
jeg arbejder for firmaet som leverer det kabelt til Hifi klubben, og kan bekræfte det er et lækkert kabel, hvor du den bedste kvalitet :)
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
25. maj 2006 - 20:46 #13
Ok, det forstår jeg, men en BMW er jo også en lækker ting,men hvis den ikke ku" bremse,hvad pokker er den så vær,når en Skoda kan... I øvrigt er det nogle fede produkter de har i Hi FI klubben.