Avatar billede staunfeldt Nybegynder
22. maj 2006 - 17:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reinstalering af Mac OS 10 eller ændring af hoved password

Hej, jeg har et problem med en mac med styresystemet os 10.

Jeg vil gerne opdaterer mine programmer, men systemet kræver jeg skal skrive min hovedadgangskode, som jeg selvf. ikke kan huske.

Jeg har prøvet at følge diverse vejledniger, men der skal jeg bruge koden for at kunne ændre koden.

Der snakkes også om at isætte operativ cd og derigennem ændre password. Men der fulgte ikke nogen cd'er med mac'en da jeg købte den.

Jeg tænker at operativsystemet må ligge som en ekstra partiion på harddisken eller ligende da cd ikke fulgte med. Men hvordan aktivere jeg så den partition?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede egonspock Seniormester
22. maj 2006 - 17:49 #1
Jeg ville nok lige dobbeltchecke at der ikke var nogen DVD med din maskine. Apple bruger ikke den sparsomme harddisk til den slags unoder ;-)
Og ja, når du finder disken - en MacOS X 10.4 installationsdisk kan også gøre det, så er der et password reset-program, når du starter fra DVD'en.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
22. maj 2006 - 18:29 #2
Der fulgte ingen dvd med. Jeg må lige have fat i FONA, som jeg købte den af og høre om der skulle følge en med. Der står dog intet om der skulle følge en dvd eller cd med i papirene.
Avatar billede egonspock Seniormester
22. maj 2006 - 18:49 #3
Hvilken computer drejer det sig om?
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
22. maj 2006 - 18:54 #4
Det er en MacBook
Avatar billede egonspock Seniormester
22. maj 2006 - 19:16 #5
Ifølge brugsanvisningen er der en install disk med. Den kommer i et meget tyndt hylster, så den kan let være gemt i kassen et eller andet sted. DVD'en til min MacBook Pro var nedenunder en æske hvor der stod Designed by Apple in California. Du kan også se en video her, hvordan en tysker tager DVD'en ud af MacBook-kassen: http://www.mac-essentials.de/mov/macbook_01.mov, lidt før midten af filmen. Hvis du virkelig ikke har fået en installations-DVD med, må du nok tilbage til Fona. Så bør de også hjælpe dig med Passwordene, nu de er i gang!