Avatar billede cobra20 Nybegynder
22. maj 2006 - 17:09 Der er 7 kommentarer

Hjælp med at få ændrede farven i scrollbaren?

Hej alle eksperter..

Jeg sidder og er igang med en opgave som snart skal afleveres...
Jeg kan simpelthen ikke få scrollbaren til at skifte farve.. Er der nogle der kan hjælpe mig...? Jeg har lavet siden i php, det ved jeg ikke om har nogen betydning ved det af at jeg ikke kan få det til at virke..
I kan hente siden på www.unlockitall.net/unisport/index.php

Jeg håber i kan hjælpe...
Avatar billede olebole Juniormester
22. maj 2006 - 17:50 #1
<ole>

html {
  /* scrollbar-styles her */
}

Dine scrollbar-styles skal lægges på dokument-elementet ... ikke på body-elementet  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede cobra20 Nybegynder
22. maj 2006 - 19:00 #2
Det virker stadig ikke...
Avatar billede apo Praktikant
22. maj 2006 - 19:03 #3
Ole > Er der ikke noget med, at man ikke kan style scrollbars i en webside, der overholder W3C-standarderne og har en korrekt DOCTYPE?
Avatar billede mclemens Nybegynder
01. juni 2006 - 02:13 #4
apo: Denne html fil uden <!doctype...><html><head>.. o.s.v. virker fint i min IE 6:

<style type="text/css">
html{scrollbar-base-color:rgb(200,200,200);scrollbar-darkshadow-color:rgb(200,200,200);scrollbar-face-color:rgb(130,130,130);scrollbar-highlight-color:rgb(170,170,170);scrollbar-shadow-color:rgb(170,170,170);scrollbar-track-color:white;}
</style>

a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>a<br>
Avatar billede mclemens Nybegynder
01. juni 2006 - 02:15 #5
cobra20 ret i unlockitall.net/unisport/style1.css

body {
/* dine styles */
}

til

html {
/* dine styles */
}

- ligesom Olebole skrev... så virker det i min IE 6 ;)
Avatar billede Trez Seniormester
06. juni 2006 - 11:34 #6
Det virker så vidt jeg ved også kun i IE, FF understøtter vist ikke scrollbar farver.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. juli 2006 - 11:57 #7
.lukketid?