Avatar billede _anden_ Nybegynder
22. maj 2006 - 15:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Outlook Office 2003 problem med datafiler

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med Outlook Office 2003. Mail kontoen kører via en Exchange Server.

I venstre side når man åbner sit Outlook under ”Alle Postmapper” har man en liste over de datafiler (PST filer) man har åbne, nogle har flere end andre og de fleste har kun en.

Nu har jeg samlet alle mine E-mails m.m. i en datafil (PST fil) og fjernet de andre jeg havde liggende, hvilket også virker fint.

Men jeg har stadig visning af filerne i venstre side, og prøver jeg at fjerne dem, ved at ”højre klikke” på dem og vælge ”Luk (navn på datafilen)” så for jeg denne fejl.

-- Handlingen lykkes ikke. Et objekt blev ikke fundet. --

Er der nogen som har haft samme fejl, eller prøvet lignende ting?

Kan lige hurtig fortælle hvorfor jeg kørte med flere PST filer.
Outlook Office 2000 = PST fil max størrelse 2 GB.
Outlook Office 2003 = PST fil max størrelse 20 GB.
Så har man mere end 2 GB data i sin mail i Office 2000, så er man nødsaget til at hoppe over på en ny datafil (PST fil).

Men håber der sidder en Office ekspert derude, som kan sige hvad jeg skal gøre, eller om der overhoved er noget at gøre.
Avatar billede smsng Nybegynder
23. maj 2006 - 08:06 #1
Har du prøvet at fjerne dem på samme måde som man tilføjer dem?

Højreklik på den øverste (Mailbox).
Vælg "Properties".
Vælg "Advance".
Vælg "Advance"-fanen.
Vælg den mailbox du vil have fjernet og klik på "Remove".
Husk at gemme indstillingerne.
Avatar billede _anden_ Nybegynder
23. maj 2006 - 11:17 #2
Ja det har jeg prøvet. Når jeg klikker på "Advance" For jeg fejlen igen

--- Handlingen lykkes ikke. Et objekt blev ikke fundet ---
Avatar billede smsng Nybegynder
29. maj 2006 - 09:09 #3
Har du slettet pst filerne? Jeg tror at de skal være til stede hvis du gerne vil slette mappen.
Prøv evt. at lave en ny mappe, og slet derefter først mappen inden du sletter pst filen.

Hvis det ikke er det der er galt, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig..
Avatar billede smsng Nybegynder
29. maj 2006 - 12:03 #4
Eller har du prøvet at vælge "File - Data File Management".
vælg mappen og klik på "Remove".
Avatar billede _anden_ Nybegynder
31. maj 2006 - 08:40 #5
Det hele er endt med en "reintallation" af windows..... Det har ikke lykkes at finde en løsning.
Avatar billede _anden_ Nybegynder
31. maj 2006 - 08:41 #6
Så vi lulkker den her