Avatar billede co23 Nybegynder
22. maj 2006 - 12:51 Der er 3 kommentarer

Begrænsede brugere i Windows XP

Jeg har i mit arbejde som teknikker, begrænset flere brugere i win XP. Dette har givet færre problemer, der er dog dukket et nyt problem op. Når jeg kører netbackup skal brugerens pc stå til fast IP adresse, og ikke dhcp. Men da brugeren er begrænset har han/hun ikke rettigheder til at skifte ip.

Kan man tildele begrænsede brugere rettigheder så de selv kan skifte imellem fast/static IP og dhcp ?

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. maj 2006 - 14:48 #1
Hvis det er xp pro kan du give brugerne backup rettigheder
Avatar billede co23 Nybegynder
23. maj 2006 - 11:03 #2
Hvordan og du vil blive belønnet hvis det virker.
Avatar billede co23 Nybegynder
23. maj 2006 - 17:10 #3
Hej Jacla

Det virkede desværre ikke med backup rettigheder.
Men hvis man tildeler netværksoperatør rettigheder så kan en begrænset bruger
skifte mellem dhcp og static.

Du løste godt nok ikke problemet, men ledte mig på rigtig vej, så post et svar og jeg giver halvdelen.