Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:45 Der er 95 kommentarer og
1 løsning

Hvordan danner man en forening?

Ved godt at det er det foirkerte sted at spørge om det, men I ved sq så meget herinde, så derfor.

Vil gerne have en udførlig guide til hvordan man danner en forening.

-Gir sq alle mine sidste points for det :]
Avatar billede darkmoon Nybegynder
08. maj 2001 - 13:50 #1
Du beslutter det, finder nogen der vil være med, holder en stiftende generalforsmaling, vælger en bestyrelse og så er i kørende.

Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 13:50 #2
indenfor hvad?

Spørg den pågældende paraplyorganisation:
hvis det er musik: spørg fajabefa
hvis det er fodbold: spørg DBU
etc. Ellers spørg på din lokale kommune.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 13:51 #3
...hvis du altså er ude efter at få støtte..
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 13:53 #4
skal man da ikke oprette den et sted? hvordan kan man ellers bevise at man er en forening? For resten: det er et lanparty...
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 13:55 #5
så gør som darkmoon siger: Skriv jeres formål, lav nogle vedtægter, hold en generalforsamling, vælg en betyrelse, vedtag lortet.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 13:56 #6
og hvis i vil have støtte så sprøg kommunen hvad det kræver.
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:07 #7
Hvad har man så af bevis for at man er en forening? Det var det der var spørgsmålet....!!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:08 #8
Det er op til den organisation/instans du ønsker at oprette en foreining i/ved!

Et eks. på en forening i en kommune!

Være hjemmehørende i kommunen
Have synlige vedtægter og formål
Stå åben for alle
Være demokratisk opbygget
Være på mindst 5 personer
Have en myndig økonomisk ansvarlig person
Have haft et stiftende møde/ generalforsamling
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:10 #9
Der var mere!

Godkendelse af en forening

Godkendelse sker efter reglerne i Folkeoplysningsloven. For at blive godkendt skal foreningen leve op til lovens formålsparagraf:

Formålet med det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde er med udgangspunkt i aktiviteten og i det forpligtende fællesskab at styrke folkeoplysningen og dermed medlemmernes evne og lyst til at tage ansvar for eget liv og til at deltage aktivt og engageret i samfundslivet.

Det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde rummer idræt samt idèbestemt og samfundsengagerende børne- og ungdomsarbejde, hvortil er knyttet en deltager-betaling.

Endvidere skal følgende krav være opfyldt:

1. Foreningen skal have en formuleret et formål med foreningsdannelsen, som fremgår af vedtægten.

2. Foreningen skal have en bestyrelse.

3. Foreningen skal være demokratisk opbygget.

4. Foreningen skal være bygget på et aktivt medlemskab og have mindst 5 beta-lende medlemmer.

5. Foreningen skal være åbne for alle, som tilslutter sig foreningens formål.

6. Foreningen skal være hjemmehørende i Hvorslev kommune.

7. Foreningen skal have en virksomhed, der er almennyttig og kontinuerlig.

8. Foreningen må ikke oprettes eller drives kommercielt og overskud må ikke til-falde enkeltpersoner.

Krav til bestyrelsen:

Bestyrelsen er ansvarlig over for kommunalbestyrelsen for anvendelse af tilskud , brugen af anviste lokaler samt at regnskab og dokumentation for virksomheden sker efter de givne retningslinier.

Avatar billede darkmoon Nybegynder
08. maj 2001 - 14:11 #10
som regel skal du bevise (have reffererat fra) en generalforsamling. Foreningen skal høre hjemme et sted. Som regel hos formanden. (eller evt. klubhus)

Du skal ha opstillet vedtægter, Du evt. lade dig insiprere af andres vedtægter da det meste er standard ting.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
08. maj 2001 - 14:12 #11
hehe, jeg ledte efter noget lign .:)
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:14 #12
Jeg synes du skal tage kontakt til din kommune eller den kommune hvor foreningen har hjemsted. Det ser åbenbart ud til at foreninger godkendes af kommunen og det vil altså være der du modtager et \"bevis\" for at foreningen findes.

/senj
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:16 #13
Jeg har lige læst det igennem... Du skal helt sikkert snakke med kommunen, alle spørgsmål du kan have sendes til mig på: svarmig@hotmail.com Jeg skal gladeligt hjælpe!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:18 #14
Hvad skete der her?
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:21 #15
elmerfjot>> Vil du være så venlig at redegøre for hvorfor svarmig´s svar accepteres?
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:21 #16
JEG FIK POINTS\'ne ! :) HAHHAHAHAHHA!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:22 #17
Ja og du svarede det samme som mig!
Avatar billede BacceDK Juniormester
08. maj 2001 - 14:26 #18
hmm burde de point ikke tilfalde senj ??
han gav squ da lige nogle vedtægter som du netop spurgte om ???

indate
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 14:27 #19
senj: er det ikke åbentlyst?
Avatar billede BacceDK Juniormester
08. maj 2001 - 14:29 #20
tjaa endten er der lidt snyd bag eller også er det bare tegn på mindre intiligent ??
indate
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:31 #21
tanke! Kunne man forestille sig at svarmig og elmerfjot er en og samme person? Tænke Tænke!

Sjovt nok er svarmig oprettet i dag!
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:32 #22
Hmmm... first come first served... \"With the right answer that is!\"
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 14:33 #23
ergo tilfalder pointsne senj...
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:33 #24
Heeeey hallooo!!! Hva fanden er det I siger? Jeg skrev de spørgsmål jeg havde til svarmig@hotmail.com (gav også min kommune til kende) og fik en oversigt over reglerne i min kommune + et link til hvordan jeg skulle oprette en forening...
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 14:35 #25
på mindre en et minut...
og ikke postet i eksperten, som svarene på spørgsmål skal...
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:35 #26
Det er da fair nok synes jeg og jeg siger tak til alle der hjalp... Har lige fået at vide at man kan fordele points\'ene -PIZ jeg ikke vidste det noget før, for så kunne jeg havde givet lidt til jer alle sammen.. :] -Takker igen!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 14:36 #27
Kan du så ikke sende den oversigt til mig. Jeg kunne da godt tænke mig at se den. Du ved vel at løsninger for point herinde skal være tilgængelige for alle...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 14:36 #28
flasher@nikolajdu.dk
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 14:37 #29
beklager, men det er stadig ikke nok elmerfjot...
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:37 #30
Smid lige de mails i sendte fram og tilbage også!

nikolajdu - Den var den bedste ide ever!
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:38 #31
Hvorfor dog det!! Det kommer da ikke dig ved hvor jeg bor... HVAD FANDEN HAR DU GANG I?
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:39 #32
puha - så blev vandet sku for dybt. Gå ikke længere end til navlen!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 14:39 #33
senj - Jeg er rutineret i den her slags. ;-9

Elmerfjot - Sådan er reglerne og da det her lugter af snyd, så må du hellere få sendt et par mails ud.
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:39 #34
Jeg gider sq da ikek sidde her og VIDNE!! Det var min beslutning og længere er den ikke
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 14:40 #35
svarmig : Jeg har sendt dig en e-mail. Gider du besvare den?
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 14:41 #36
fra svarmig svarer (14:16:43) til elmerfjot accepterer og senj protesterer (14:18:44) kan man altså ikke nå at stille spørgsmål, maile dem og gennemlæse svaret og acceptere og da slet ikke gennem hotmail...
Avatar billede morpheus Nybegynder
08. maj 2001 - 14:42 #37
ELMERFJOT:

Eksperten.dk er et Learn\'N\'Share-sted...

Vil du være venlig at dele informationerne med andre på Eksperten.dk !
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:42 #38
Du viser bare de mail i sendte og så er du jo renset. Jeg skal med glæde give dig en undskyldning - i kraft af at jeres korrespondance kan ses her på eksperten.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 14:42 #39
Elmerfjot - Reglerne er sådan at løsninger skal være tilgængelige for alle. Dette umuligør ikke løsninger sendt over email eller ICQ. Det betyder så bare at hvis folk ønsker det skal du sende dem filerne og sådan en fil kunne jeg godt tænke mig. :-)
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:43 #40
Ja, vent lidt... Hvis ikke det er spam!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:45 #41
hmm hvem har spurgt svarmig om noget? Elmer du glemte at skifte profil! :-)
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 14:45 #42
Folks... kig lige på http://www.eksperten.dk/spm/71094. Hvad snakker svarmig om der? ;)
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:47 #43
OK! Det er ikke HELT rigtigt hvad I prøver på at få frem -Men det er tæt på. :]

Jeg så at mange forskellige havde besvaret mit spørgsmål og da jeg fandt ud af at en af mine venner havde postet en reply, og at han vidste ALT om det blev jeg nødt til at give ham points\'ene fordi det er en jeg ka stole på... Så vidste jeg at jeg ku få alle oplysninger jeg ville ha\' det er derfor jeg kunne gi points\'ene så hurtigt...
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:47 #44
parazite>>  Ka\' du ikke sende en til?... Jeg har fået 1000 fra Eksperten.dk fordi jeg har markeret: \"Send en E-mail til mig, når der er nyt i dette spørgsmål.\"
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:48 #45
elmerfjot>> Ikke købt!
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:49 #46
Hvordan skal jeg bevise at jeg er en og den samme?
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:49 #47
senj>> Der er en der har sendt mig en mail derfor svarer jeg ham... Jeg er ikke ElmerFjot
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 14:50 #48
svarmig : Mail sendt.
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:50 #49
Hvis din ven vidste alt om foreninger hvorfor ringede du ikke til ham og sparede 280 point?
Avatar billede BacceDK Juniormester
08. maj 2001 - 14:50 #50
hmm smid dog den mail af til admin i stedet for bare at side og diskutere hva ?? han snydder og længere er den vist ikke ;((
fatter squ ik folk gider snyde, det e sku ik andet end nogle latterlige point, man bliver hverken rig eller noget fordi man har mange point

indate
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 14:51 #51
parazite>> det med mailserveren hører vist til her:
http://www.eksperten.dk/spm/71085
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:51 #52
>>Folks... kig lige på http://www.eksperten.dk/spm/71094. Hvad snakker svarmig om der? ;)

Jeg snakkede om .htaccess... Jeg er ikke ElmerFjot, men vi kender hinanden! OK?
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:52 #53
fordi jeg ikke vidste at han vidste sådan noget din klyde.... :[
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:53 #54
Ved din gode ven (som du kan stole på) ikke hvilken kommune du bor i?
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:53 #55
ok checker...
Avatar billede morpheus Nybegynder
08. maj 2001 - 14:53 #56
ELMERFJOT:

Kan du da ikke bare fatte at du bare skal lave en kopi af den mail og sætte inf her, og så er den, undskyld mig, skid slået !?

..morpheus..
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. maj 2001 - 14:54 #57
elmerfjot:

\"...da jeg fandt ud af at en af mine venner havde postet en reply, og at han vidste ALT..\"
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:54 #58
Jeg var sq da ligeglad med de points... Hvis jeg ikke var ligeglad ville jeg jo heller ikke give så mange...
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:54 #59
Smid nu lige de mails i sendte frem og tilbage!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 14:55 #60
jo hvis du gav dem til dig selv!
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:56 #61
Hvordan sku jeg ku gøre det?
Avatar billede BacceDK Juniormester
08. maj 2001 - 14:56 #62
hmm prøver lige at afmelde det her spm fra min mail, gidder ik bliv totalt mail bombet hele dagen :))
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:57 #63
parazite>> Jeg har ikke fået en fuckin\' mail!
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 14:58 #64
Ja den er irreterende den der med -(Send en E-mail til mig, når der er nyt i dette spørgsmål) puha den er streng... :]
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 14:59 #65
Han gav dem ikke til sig selv... Så fat det vi er venner - den er ikke længere!
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 14:59 #66
svarmig : Mail sendt igen...
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:01 #67
parazite>> Sender du mail herfra siden? For hvis du gør kan jeg ikke finde den blandt alle de andre fra denne side!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
08. maj 2001 - 15:02 #68
[sluk]
Avatar billede elmerfjot Nybegynder
08. maj 2001 - 15:03 #69
det her er ved at løbe ud i sandet ja...! I må ha det gutter...! Sorry hvis der var nogen der blev fornærmede på ogen måder. Elmo..!
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 15:03 #70
Nopz, sendte den såmænd fra mit eget mailprogram. Har indtil videre sendt 3, og har ikke fået besked om at de ikke er modtaget.
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:04 #71
parazite>> Ok, Hvilken adresse sender du til?
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:08 #73
Klart - hvorfor kommer de først nu?? Du skulle have sendt dem da vi bad dig om det! Nu har du jo haft 30 min til at sidde og lede!
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:11 #75
senj>> Jeg er fuckin\' ligeglad med om I tror på os eller ej... Jeg gav ham de links plus en masse andre oversigter, men hvorfor fanden skal vi opgive personlige oplysninger her på boardet?
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:12 #76
hvilke personlige oplysninger er det?
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:14 #77
kommune (Odense - ved i nu) samt andre oplysninger I ikke behøves at vide!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 15:15 #78
Jeg er meget lidt overbevist. De links du har postet har intet som helst med spørgsmålet at gøre.
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:15 #79
Hvad er det for oplysninger palle som i er så farlige og som i kunne nå at sende frem og tilbage på 1 minut via hotmail?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 15:16 #80
Det går godt for dig var? http://www.eksperten.dk/spm/71134
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:17 #81
WHAT?

Det er personlige oplysninger for fanden... Kan I ikke forstå det?
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:18 #82
Nej faktisk ikke! Så vil du være venlig at nævne hvilke følsomme oplysninger dig og din gode ven sendte frem og tilbage? Så skal ikke skrive dit cpr.nr men bare nævne at det cpr.nr oplysninger!
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:22 #83
Jeg sender det ikke... ok!? Jeg fatter ikke hvorfor I er så sure!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:23 #84
Fordi i fusker og ødelægger ideen med eksperten!
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:25 #85
ok ok... I kalder det fusk... Jeg gider ikke diskutere om det er eller ej, men jeg prøver jo at give mine points væk igen, men ingen vil have dem!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:26 #86
Fordi det er fusker point. Går det ellers godt for dig?
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:26 #87
går godt?
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:27 #88
Hey - du glemmer at skifte profil.
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:29 #89
Fuck nu det med at I tror jeg er én person! Jeg er mig og ElmerFjot er én!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:31 #90
Og hvem af jer er hassefar?
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:35 #91
hmmm... Hassefar er en helt anden person... Anyway... Indrøm nu bare at du gik efter points\'ne og blev skide sur over at jeg fik dem... Hvad kan jeg gøre? Vi er venner! Jeg ka\' ikke gøre for du er en dårlig taber!
Avatar billede senj Nybegynder
08. maj 2001 - 15:38 #92
Ok - indrøm bare at du er på vej ud af eksperten for denne gang. Forhelvede din lille snotunge, er du virklig så dum at du ikke fatter en skid omkring dig? Det er sku i orden at være dum, men for helvede hvor er du torske lam i knolden.

Vend tilbage til eksperten med et nyt brugernavn om nogle år, hvor du kan håndtere brugen af denne side.
Avatar billede morpheus Nybegynder
08. maj 2001 - 15:38 #93
Er vi henne i noget skizofreni her ??!!?? *FASAG*
Avatar billede svarmig Nybegynder
08. maj 2001 - 15:40 #94
hva gaga!?
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. maj 2001 - 09:43 #95
svarmig/elmerfjot er slettet.
Avatar billede senj Nybegynder
09. maj 2001 - 09:48 #96
Kanon admin!