Avatar billede liser Nybegynder
22. maj 2006 - 08:17 Der er 1 kommentar

Forskellige værdier af samme celle i matrix

Hej!

Det er sikkert et begynder-problem, men jeg skal i en matrix med to ændrede parametre, have en værdi fra den samme celle. Det er en følsomhedsanalyse, og værdien er kapitalværdien, der ændrer sig i takt med, at jeg ændrer parametrene.

jeg har lavet en input-celle til hver af de parametre, der skal ændres. og i basecase står den på 100%, og så kan man taste den ønskede ændring ind der,hvorefter man selvfølgelig får en ny kap.værdi.

Hvordan fryser jeg dette billede?
Avatar billede clauzzzz Nybegynder
22. maj 2006 - 10:10 #1
Prøv med scenarier. I den engelske udgave findes de under Tools/Scenarios. der ligger mange muligheder i det. Bl. a. er det muligt at lave pivottabeller ud fra scenarierne osv.

Du skal nok selv tumle lidt med hvordan man gør, og eventuelt vende tilbage med mere specifikke spørgsmål :->

Hilsen clauzzzz