Avatar billede ezzze Nybegynder
22. maj 2006 - 01:50 Der er 8 kommentarer

Harddiske er blevet væk

Hejsa ! Jeg har et irriterende problem, som er opstået nogle gange, jeg har 4 harddiske tilsluttet, men nu kan jeg ikke læse de 2 af dem, og windows siger de er raw-format.

Jeg har prøvet easyrecovery, men der sker intet, når den laver et diskcheck, jeg kan heller ikke gå i diskenes egenskaber og starte en fejlsøgning.

Nogen der ved hvad der kan gøres ?

Mvh

E
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. maj 2006 - 02:08 #1
http://www.ultimatebootcd.com/  harddisk tools i massevis. Download ultimate boot cd brænd den og boot fra den. På hjemmesiden er der oversigt og beskrivelse over de forskellige programmer
Avatar billede vejmand Juniormester
22. maj 2006 - 05:46 #2
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2006 - 07:22 #3
Avatar billede co23 Nybegynder
22. maj 2006 - 14:00 #4
Hej mester

selvom det kan være et software problem, kunne det også være mangel på strøm til dine HD. Din strømforsyning kan være for lille. prøv og hiv en af dem der virker ud(forudsat at OS ikke er på denne), og test en af dem du ikke tidligere har kunne læse.
Avatar billede ezzze Nybegynder
23. maj 2006 - 22:53 #5
Hejsa !

Jeg har prøvet før, at det skete, og derefter kom disken tilbage og kunne læses igen ? Jeg har sikkert en gammel windows installation på, så muligvis ligger fejlen i bootsectoren, som er raw, og læses forkert ?

Prøver lige de andre forslag - tak !!

Mvh

E
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2006 - 21:51 #6
"Jeg har sikkert en gammel windows installation på, så muligvis ligger fejlen i bootsectoren, som er raw, og læses forkert ?" Har du helt styr på det du skriver??
Avatar billede ezzze Nybegynder
11. juni 2006 - 20:50 #7
ehm, jeg læste et sted, at hvis der på en af diskene var installeret et andet win xp, så ville bootsectoren kunne lave fejl, måske er det en virus, har ellers testet.
Det irrer mig lidt at alle diskene pludselig bliver væk, og ikke kun 1 af dem, det er 2 andre der ikke virker.
Tak for svarerne prøver mig lige lidt frem :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 20:13 #8
Respons ??