Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. maj 2006 - 23:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Cassini webserver

Hej.

Jeg vil forsøge at bygge en asp.net side skrevet i Delphi, da det er det program jeg har og det sprog som jeg er ved at lære.

Jeg har dog kun Windows XP Home, men mener at have læst, at Cassini serveren fint kan køre på en XP Home maskine (og jeg har prøvet på min bærbare med XP Pro og der kan jeg heller ikke få Cassini serveren til at virke ==> jeg konkluderer dermed, at jeg laver ged i den).

Jeg har downloadet Cassini webserveren. ReadMe filen skriver til mig, at jeg skal køre build.bat for at compile cassini.dll

Men kører jeg build.bat får jeg en fejlmeddelelse

'cs' er ikke en godkendt intern eller ekstern kommando eller et program.

OK - jeg har så fundet en anden cassini-fil på nettet (en exe-fil) som jeg kørte.

Den installerede ligeledes Cassini med en række cs-filer, build.bat mf. Denne gang installerede den dog også cassini.dll og cassiniWebServer.exe - to filer som jeg før skulle have compileret med build.bat. OK tænker jeg, installationsprogrammet (exe-filen) gjorde det måske for mig med succes på den her måde).

Nu kommer så et nyt problem. Jeg kan ikke få mit asp.net sted vist. Enten er det "invalid application direcotry" eller "invalid virtual root" og sidste nye fejl på listen af muligheder er "Cassini Managed web server failed to start listening on port 80. Possible conflicts with another webserver on the same port".

Alle input vil blive taget imod med åbne arme.
Avatar billede ali.k Nybegynder
21. maj 2006 - 23:41 #1
Har du andre webserver-programmer installeret?
Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. maj 2006 - 23:46 #2
Ikke hvad jeg ved af.

Jeg ville gerne have haft IIS, men har jo kun Windows XP HOME, så det droppede jeg, da den kun fandtes til PRO.
Avatar billede thomas.martinsen Nybegynder
23. maj 2006 - 00:54 #3
Her kunne være lidt inspiration at hente:

A simple HOW TO for getting Cassini working with XP Home and Visual Studio 2003
http://forums.asp.net/thread/1082874.aspx
Avatar billede skindbeni Nybegynder
17. december 2006 - 15:11 #4
Jeg vil gerne give dig point for dit link, send et svar ;o)
Avatar billede skindbeni Nybegynder
28. januar 2007 - 14:26 #5
Jeg lukker og tager selv points for at få nulstillet mit udestående.