Avatar billede jkarly Nybegynder
21. maj 2006 - 20:53 Der er 6 kommentarer

Movieclip som skal være et link til

Hejsa.

Har et movieclip med en over og out event.

Men hvordan åbner jeg et ekstern vindue når man trykker på billedet der vises?

Har prøvet den almindelige button komando men den virker kun til knapper.

Mvh Jens
Avatar billede skovge Novice
22. maj 2006 - 07:40 #1
Du kan ligge en dummy button oven på dit billede - lav en rektangel der dækker billedet helt, marker og tryk F8, vælg button og kald den eks.vis dummy, dobbeltclick på din nye knap og inde under dens tidslinie clicker og trækker du framen der ligger under "up" hen under "hit" - når du nu går tilbage til din main timeline vil du se, at knappen er blevet gennemsigtig lyseblå, hvilket betyder at den er usynlig i din .swf. Nu clciker du på din nye dummy knap og tildeler den koden:

on{release}
getURL("http://www.navnetpådinside.dk", _blank);
}
Avatar billede jkarly Nybegynder
23. maj 2006 - 13:27 #2
Det kan jeg godt få til at virke men så bliver den animation af knappen som er lavet i forvejen ikke vist.

Har et movie clip som laver en animation når musen køres hen af og væk fra movie clippet. Men kan ikke bruge on {release} på en movie, hvordan gør jeg så?

Mvh Jens
Avatar billede skovge Novice
23. maj 2006 - 13:31 #3
Det meget nemme svar ville jo umiddelbart være: "Lav dit movieclip til en button!"

Vælg dit movieclip - tryk F8 og vælg button......så har du en button med dit movieclip indeni og kan tildele den button kommandoer.
Avatar billede jkarly Nybegynder
25. maj 2006 - 09:49 #4
Skovge du havde lidt ret, der var et lag som jeg kunne bruge det var bare skjult og låst
Avatar billede skovge Novice
25. maj 2006 - 12:58 #5
Fint - bare du fik det til at virke!  :-)
Avatar billede skovge Novice
31. oktober 2006 - 10:00 #6
Lukketid?