Avatar billede aeroone Nybegynder
21. maj 2006 - 15:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af dokumenter

Hejsa.
Det kan godt være, at det ikke er i det rigtige forum, jeg stiller dette spørgsmål, men here goes.

Når jeg udskriver fra min PHP app. kan jeg ikke få den til at undlade at udskrive top og bund, altså, i toppen sidenavn + side x af x, og i bunden side henvisningen 'http://akdjfhkksdjhe.dk/jsdkjfdkk/djskd.php'
Er der ikke en smart måde hvorpå at man kan slippe for dette, problemet er nemlig, at jeg udskriver på fortrykte formularer, og så ser det lidt underligt ud med disse informationer, på siden, samt at siden bliver udskrevet over 2 sider istedet for 1.

Håber at der er et eller andet geni der kan hjælpe mig.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2006 - 15:38 #1
Det tror jeg faktisk du skal sætte op i den browser du printer ud med.
Der bør du kunne sætte den op til ikke at udskrive header og footer.
Det er ikke noget php kan gøre for dig.
Måske du med held kan få javascript til det, men er ikke sikker.
Avatar billede aeroone Nybegynder
21. maj 2006 - 15:52 #2
Ja jeg tror at du har ret i det med at det kan ændres i browseren, men mit problem er at min app. bruges af flere brugere, så skal man jo hver gang der er en ny bruger, huske at fortælle ham/hende at hun skal sætte sin browser op til ikke at udskrive header/footer, der må da være et smart lille script der kan klare det.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2006 - 16:00 #3
Her er en som har været inde over samme problem: http://www.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/JavaScript/Q_11732838.html
Avatar billede aeroone Nybegynder
21. maj 2006 - 16:06 #4
He he ja, men der skal jeg lige betale 10 $ dollers for at få svaret
Avatar billede aeroone Nybegynder
21. maj 2006 - 16:07 #5
ikke fordi, at jeg ikke vil betale for at få svaret, men jeg har ikke et visa kort :-(
Avatar billede aeroone Nybegynder
21. maj 2006 - 16:30 #7
Ok, der var en mulighed hvis man bruger IE, men ikke andre browsere, men jeg har kigget lidt rundt, og fundet ud af at man måske kan konvertere dokumentet til PDF, og derefter udskrive det. jeg vil lige kigge lidt på det her scriptX, men dit svar er ok, så skal vi afregne :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2006 - 16:31 #8
Så skidt da! :o)
Et svar.
Avatar billede aeroone Nybegynder
21. maj 2006 - 16:51 #9
Hvordan faen accepterer jeg dit svar, når jeg klikker på accepter, blir mit spørgsmål ved med at være gult, som om det ikke er accepteret ?????
Avatar billede aeroone Nybegynder
21. maj 2006 - 16:52 #10
Okay så virker det :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2006 - 16:55 #11
:o)

Og takker for point.