Avatar billede pyroman Nybegynder
21. maj 2006 - 14:26 Der er 5 kommentarer

Hjælp EU med at spare penge - drop Strasbourg

Hver måned flytter hele Europa Parlamentet, i alt 3000 ansatte og flere tusinde flyttekasser med papirer, fra Bruxelles til Strasbourg. Af historisk og symbolsk betydning (forsoning og fred mellem Tyskland og Frankrig efter Anden Verdenskrig) har man bevaret Strasbourgs rolle som sekundært hovedsæde, hvilket betyder at man har valgt at holde møder her hver måned i blot fire dage, for så at flytte tilbage til Bruxelles. De prangende bygninger i Strasbourg står så tomme de resterende 300 dage om året. Samlet pris: 1,7 milliarder om året samt et enormt tidspilde...

Det er jo helt gak i låget - derfor hjælp med at stoppe dette cirkus ved at give din underskrift på http://www.oneseat.eu hvor du også kan finde mere information. Der skal indsamles 1 million underskrifter før parlamentet vil bringe emnet op til afstemning, så spred rygtet...

Kilde: http://www.oneseat.dk og Politikken

Filip
Avatar billede backside Nybegynder
21. maj 2006 - 14:54 #1
Ja, alene det at eksperten bliver brugt til den slags er nok til at jeg ikke engang gider klikke på linket. Jeg synes ikke det høre til her.
Men det er jo bare min mening.
Avatar billede pyroman Nybegynder
21. maj 2006 - 18:52 #2
Tja hvordan skal man så ellers opfatte kategorien "fri debat"??
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. maj 2006 - 20:59 #3
"fri debat" - her kan alle ikke IT relaterede emner diskuteres...
står der vist i regelsættet :-)

oplæget er både relevant og interessant og helt på sin plads.
Avatar billede backside Nybegynder
21. maj 2006 - 21:04 #4
Øhh, se lige den sidste linie jeg skrev. Jeg nævner intet om at det er mod reglerne.
Avatar billede pyroman Nybegynder
23. maj 2006 - 18:05 #5
Tja, indlægget er måske ikke så godt skrevet, jeg har vist fået det til at lyde som en anden gang propaganda fra "Red hvalerne"...

Jeg vil bare sige at det ikke er nogen farlig autonom-anarkistisk-undergrunds-ungdomshus-bevægelse der demonsterer mod alt og alle og vil afskaffe EU og have kommunisme. Intet politisk overhovedet... Jeg læste om det i en stor artikel i politikken...

Det er medlemmer af EU-parlamentet der er trætte af at rejse hver måned - specielt når pengene kunne gå til noget reelt brugbart...

Anyways - døm selv - men jeg vil mene at denne kategori har stået model til langt mindre vedkommende indlæg...