Avatar billede speedpete Nybegynder
21. maj 2006 - 12:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio 2005 (X)HTML Validering

Når jeg i Visual Studio 2005 opretter et nyt website, så smækker VS selv en doctype-declaration ind, som siger at dokumentet er XHTML1.1.

Hvordan ændrer man det, så den pr. default laver f.eks html4.01-dokumenter?

... og er det muligt at få programmet til at generere sin egen kode i overensstemmelse med disse indstillinger? Jeg tænker på, at hvis man f.eks. smider en Button på i design-visning, og ændrer farven, så laver VS en kode som ikke er i overensstemmelse med valideringsskemaet (Den sætter properties på html.-tagsene, og fortæller dernæst at det ikke er i overensstemmelse med den valgte validering)
Avatar billede thomas.martinsen Nybegynder
23. maj 2006 - 01:19 #1
VS2005 -> Tools -> Options -> Text Editor -> HTML -> Validation

Her kan du sætte hvilket target du default vil have.
Avatar billede speedpete Nybegynder
23. maj 2006 - 08:38 #2
.. men jeg mente den <DOCTYPE> som den automatisk sætter ind?
Avatar billede speedpete Nybegynder
07. juli 2006 - 09:04 #3
lukker