Avatar billede bekla Nybegynder
20. maj 2006 - 22:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cisco VPN 'Reason 403: unable to contact the security gateway'

Jeg forsøger at oprette forbindelse til min arbejdsplads via Cisco VPN (er totalt newbie), har installeret via CD udleveret på min arbejdsplads, men når jeg forsøger at logge på via VPN klienten får jeg følgende fejlmeddelelsen:
Secure VPN Connection terminated locally by the client.
Reason 403: unable to contact the security gateway.
Jeg kan heller ikke gå online via browseren i den virtuelle XP. Jeg har afinstalleret mit virusprogram/firewall og deaktiveret XPs firewall - lige meget hjælper det. Jeg har dynamisk IP og et helt alm. kabelmodem, der understøtter VPN. Har også åbnet port 62515 (UDP), selvom jeg ikke aner, hvad det betyder - og læst noget om DHCP, men det har jeg ikke rodet med - selvom jeg er ved at være lidt smådesperat. Måske kan én med lidt overblik hjælpe mig videre ...?
Avatar billede freeload Nybegynder
22. maj 2006 - 12:03 #1
Typisk den fejl du for, betyder den ikke kan connect til gateway. Men har du internet forbindelse?
Og når du har din Cisco VPN Client åben, kan du vælge at Modify til den connection. Derefter kan du vælge transport. Der kan du prøv at ændre den til TCP (hvis den ikke står default til det)
Avatar billede bekla Nybegynder
22. maj 2006 - 21:11 #2
Hmm, det gjorde desværre igen forskel - men så længe jeg ikke kan gå på nettet via browseren i den virtuelle XP, kan jeg vel heller ikke connecte via VPN? Jeg har tjekket Network Connections i VPN vinduet, her både sender og modtager jeg fint. Min 'egen' netværksforbindelse (dvs. jeg har faktisk 2 VMnet 1 og VMnet 8) sender, men modtager intet ... kan problemet ligge her? Min alm. LAN-forbindelse sender og modtager også fint. Min arbejdsplads bruger forøvrigt IPSec, måske gør det også en forskel ét eller andet sted i forhold til min computers konfiguration?
Avatar billede freeload Nybegynder
23. maj 2006 - 09:20 #3
Okay....

1. Når du har den computer tilsluttet, og sat netværk-kabel i. Har du så internet forbindelse?

2. WMnet1 & WMnet 8, tilhør WMware men de skulle ikke have nogle påvirkning med mindre du har installer WMware på en speicel måde. Så den optag en adresse.

3. Kan ikke lige forstå hva du mener med at din arbejdesplads bruger IPSec, da det er en sikkerheds protokol, og bruger authentication og kryptering. Og IPSec skulle du få igenmen din VPN så snart du er connect op. Så skal den nok klare det :-)
Avatar billede bekla Nybegynder
23. maj 2006 - 21:01 #4
Godaften :) Tja, altså min computer er hele tiden online via mit kabelmodem, men når jeg klikker på WMware Player-ikonet på mit skrivebord og dermed starter en ny XP op, kan jeg ikke gå online via den Explorer, der ligger i den virtuelle XP.
Jeg ved heller ikke, hvad jeg mener med IPSec *grin*, jeg har bare fået at vide, at det godt kunne skabe problemer, derfor skrev jeg det lige.
Avatar billede freeload Nybegynder
24. maj 2006 - 08:26 #5
Okay, hvis det er kabelmodem. Vil jeg forslå at tag fingere i din udbyder :-) (typisk det de skal åben op for i deres firewall)

Fordi du ikke kan gå online via explorer på din WMware, er fordi den endten ikke er i samme net som din egen computer. Eller så har du ikke delt din computer's internet forbindelse :-)
Avatar billede bekla Nybegynder
25. maj 2006 - 10:20 #6
Aha! Jeg har allerede tjekket med min udbyder, de siger, at deres firewall ikke spærrer for VPN.

Men hvordan tjekker jeg, om min WMware er i samme net som min egen computer - og hvordan deler jeg forbindelsen?
Avatar billede freeload Nybegynder
26. maj 2006 - 08:35 #7
Okay, og du har ingen extra router/firewall som du selv har købt og sat op?

Jamen typisk er WMware's LAN forbindelse på forskelig net, men via WMware kan du indstille hver enkel "netkort" og sæt dem i samme net.

Hvis du for en offinlig ip adresse på din LAN-Forbindelse, skal du lave en brigde på den. (af hvad jeg husker) sidst jeg gjor sådan noget var jeg 16 hehe
Avatar billede bekla Nybegynder
18. august 2010 - 20:27 #8
Lukkes