Avatar billede exceed Nybegynder
20. maj 2006 - 16:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hjaelp med php, vigtigt

ok jeg er ved at lave tilmelding til en side hvor naar du kommer ind paa tilmeld1.php skriver du alle data ind (siden kan ses her www.thyrf.keep-gaming.com/tilmeld1.php) og skal saa med sessions sende data videre til tilmeld2.php hvor brugeren lige kan tjekke data fQr man godkender og bliver sendt videre til tilmeld3.php hvor man skal skrive aktiverings kode.

koden til tilmeld1.php er

<?php
session_start();
header("Cache-control: private");
include("header.php");
include("mysql.inc");

echo "<center><var><strong>Registrer - side 1/3</strong><br /></var></center>";

$tilmeld = &$HTTP_POST_VARS['tilmeld'];
    if($tilmeld)
    {
if($_POST['firstname'] == "" or $_POST['surname'] == "") {
print "<strong><center>Husk at skrive baade dit fornavn og efternavn.</center></strong><br><br>";
}else{
if($_POST['loginname'] == "") {
print "<strong><center>Du skal bruge et loginnavn saa du kan finde din char.<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['age'] == "" or $_POST['age'] < "13") {
print "<strong><center>Du glemte enten at skrive din alder eller ogsaa er du ikke over 13<br>kontakt Anduien@thyrf.dk for dispensation.<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['height'] == "") {
print "<strong><center>Du skal skrive din hQjde da nogle characterer har højde min/max.<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['email'] == "") {
print "<strong><center>Du skal indtaste din rigtige email for at kunne modtage et signup password.<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['address'] == "") {
print "<strong><center>Du skal indtaste din hjemme adresse.<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['city'] == "") {
print "<strong><center>Vi vil gerne vide hvilken by du er fra.<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['pcode'] == "") {
print "<strong><center>Vi skal ogsaa bruge din post kode<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['password'] == "" or $_POST['password2'] == "") {
print "<strong><center>Du skal bruge en adgangskode for at kunne logge ind<br><br></center></strong>";
}else{
if($_POST['password'] !== $_POST['password2']) {
print "<strong><center>Dine adgangskoder er ikke ens.<br><br></center></strong>";
}else{
$tjekbruger = mysql_query("SELECT * FROM  thyrf_user WHERE loginname = '$_POST[loginname]'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($tjekbruger) != "0") {
print "<strong><center>En anden person har allerede taget det login navn.!</center></strong><br><br>";
}else{
print "<strong><center>En anden person har allerede taget det login navn.!</center></strong><br><br>";
          }
?>
<br>
<center>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<var>
Indtast dit fornavn:<br>
<input type="text" name="firstname" class="input">
<br><br>
Indtast dit efternavn:<br>
<input type="text" name="surname" class="input">
<br><br>
Indtast dit login navn:<br>
<input type="text" name="loginname" class="input">
<br><br>
Indtast din alder:<br>
<input type="text" name="age" class="input">
<br><br>
Indtast din højde (i cm):<br>
<input type="text" name="height" class="input">
<br><br>
Indtast dit telefon nummer<br>(behøves ikke oplyst):<br>
<input type="text" name="nr" class="input">
<br><br>
Indtast din Email, <br>det er vigtigt at du skriver din rigtige email<br>da vi skal bruge den til at sende et password og andre informationer til dig:<br>
<input type="text" name="email" class="input">
<br><br>
Indtast din Adresse:<br>
<input type="text" name="address" class="input">
<br><br>
Indtast din by:<br>
<input type="text" name="city" class="input">
<br><br>
Indtast dit post nr.:<br>
<input type="text" name="pcode" class="input">
<br><br>
Indtast dit Password:<br>
<input type="password" name="password" class="input">
<br><br>
Gen-indtast dit Password:<br>
<input type="password" name="password2" class="input">
<br><br>
Dreng:
<input type="radio" checked="checked"
name="køn" value="dreng">
Pige:
<input type="radio"
name="køn" value="pige">
<br><br>
<input type="submit" name="tilmeld" value="Videre" class="button">
</var>
</FORM>
</center>

<title>Registrer - side 1/3</title>

som i kloge hoveder nok kan se mangler der lidt, jeg ved bare ikke hvad :p en der kan hjaelpe?

tilmeld2.php fanger saa koden saadan her (nemt nok og uden fejl regner jed med)

<?php
session_start();
header("Cache-control: private");
include("header.php");

echo "<var><strong>Register - side 2/3</strong><br /><br /></var>";

  $firstname = $_POST['firstname'];
  $surname = $_POST['surname'];
  $loginname = $_POST['loginname'];
  $age = $_POST['age'];
  $nr = $_POST['nr'];
  $email = $_POST['email'];
  $password = $_POST['password'];
  $køn = $_POST['køn'];
  $height = $_POST['height'];
  $city = $_POST['city'];
  $pcode = $_POST['pcode'];
  $address = $_POST['address'];

  $_SESSION['firstname'] = $firstname;
  $_SESSION['surname'] = $surname;
  $_SESSION['loginname'] = $loginname;
  $_SESSION['age'] = $age;
  $_SESSION['nr'] = $nr;
  $_SESSION['email'] = $email;
  $_SESSION['password'] = $password;
  $_SESSION['køn'] = $køn;
  $_SESSION['height'] = $height;
  $_SESSION['city'] = $city;
  $_SESSION['pcode'] = $pcode;
  $_SESSION['address'] = $address;

?>
<FORM METHOD="POST" ACTION="tilmeld3.php">
Hej <var><strong><? echo $_SESSION['firstname'], $_SESSION['surname']; ?></strong></var><br> Tjek lige om din information er rigtig
<pre></pre>
Login navn: <var><strong><? echo $_SESSION['loginname']; ?>.<br></strong></var>
Alder: <var><strong><? echo $_SESSION['age']; ?>.<br></strong></var>
Køn: <var><strong><? echo $_SESSION['køn']; ?>.<br></strong></var>
Højde: <var><strong><? echo $_SESSION['height']; ?>CM.<br></strong></var>
Telefon nummer: <var><strong><? echo $_SESSION['nr']; ?>.<br></strong></var>
Email: <var><strong><? echo $_SESSION['email']; ?>.<br></strong></var>
By: <var><strong><? echo $_SESSION['city']; ?>.<br></strong></var>
Adresse: <var><strong><? echo $_SESSION['address']; ?>.<br></strong></var>
Post nr: <var><strong><? echo $_SESSION['pcode']; ?>.<br></strong></var>
Adgangskode: <var><strong>Skjult (dit password vil blive vist i din email sammen med anden information).<br></strong></var>
</strong>
<br>
<input type="SUBMIT" name="register" value="Registrer">
</form>
<br><br>
<FORM ACTION="tilmeld1.php">
<input type="SUBMIT" value="Tilbage">
</form>

<title>Registrer - side 2/3</title>
Avatar billede exceed Nybegynder
20. maj 2006 - 16:34 #1
husk at tilmeld1.php ikke skal kontakte mysql andet end den ene gang hvor den tjekker om der er en bruger med det navn. (print "<strong><center>En anden person har allerede taget det login navn.!</center></strong><br><br>";
}else{
print "<strong><center>En anden person har allerede taget det login navn.!</center></strong><br><br>";) var bare en test om det virkede den er fjernet igen
Avatar billede exceed Nybegynder
21. maj 2006 - 02:37 #2
GLEM DET PIGER!!! SAD OG STENEDE OG FANDT DEN MEST FANTASTISKE MAADE AT GQRE DET PAA!!!