Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
20. maj 2006 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af baggrund

Hej derude.
Jeg sidder med et billede af en af mine kamerater, som skal ha lavet en plakat. Problemet er bare at alt det uden om hans hoved skal væk. Jeg har sørget for at tage billedet på en grøn baggrund, og jeg har hørt noget om at der er et filter der kan gøre det.
Avatar billede weblex Nybegynder
20. maj 2006 - 17:16 #1
Marker det grønne med tryllestven og hit delete...
Avatar billede weblex Nybegynder
20. maj 2006 - 17:16 #2
*tryllestaven
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
20. maj 2006 - 17:22 #3
nej for så for jeg ikke alt det mellem håret med + der kommer en streg mellem det der er slettet og det der ikke er slettet.
Avatar billede weblex Nybegynder
20. maj 2006 - 18:38 #4
Måske kan du bruge extract - se tutorial her:

http://www.creativepro.com/story/feature/15523.html
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
18. juni 2006 - 00:20 #5
alternativt kan du bruge "select -> colorrange" den kræver lidt tlvænning, men kan give gode resultater. Det bedste er at tage billedet på en baggrund, der 1. er ensfarvet, og 2. passer bare lidt til det som billedet skal ligge henover.