Avatar billede jkarly Nybegynder
20. maj 2006 - 16:30 Der er 5 kommentarer

Hide af layer uden at slette det helt

Hejsa.
Jeg ønsker at lave et lag usynligt i runtime uden at slettet det. Det drejer sig om en menu item som jeg ikke har brug for lige nu, men efter som jeg kan få brug for den på et senere tidspunkt så ønsker jeg ikke at slette den, men bare skjule den for brugeren.

Kan dette gøres? og hvordan?

Mvh Jens
Avatar billede _k Nybegynder
20. maj 2006 - 16:38 #1
Du kan ikke decideret skjule lag, men du kan skjule mc'er, så er det mc/mc'er du har på dit lag er foskellen jo så den samme :)

Syntaksen er: mitMC._visible = false;

... når det så skal frem igen sætter du det til "true".
Avatar billede jkarly Nybegynder
20. maj 2006 - 16:59 #2
Tak for svaret.

Er helt ny til flash og kan vist kun lige finde ud af at indsætte et nyt billede og sådan noget som ikke kræver kode :)
Det lykkedes at få hele menuen til at forsvinde ved hjælp af this._visble=false;
Har også prøvet at skrive this.layername._visible=false og det virker ikke.
Avatar billede _k Nybegynder
20. maj 2006 - 18:57 #3
Hvis du alligevel skal til at lære at kode i Flash, så brug tidslinjen i stedet for at kode på mc'er. Det er nemlig meget mere overskueligt at samle sin kode ét sted fremfor at strø den ud over en mio utilgængelige mc'er.

Du skal også begynde at navngive dine mc'er. Det gør du i property panelet forneden når du har valgt et. Tror nok det hedder "instance name", og her navngiver du mc'et så du hele tiden kan få fat i det igen.

Sig til hvis det driller....
Avatar billede jkarly Nybegynder
21. maj 2006 - 11:23 #4
Jeg fandt faktisk ud af det. Det var lavet som knapper, de var bare navngivet button1, button2 osv, så det var lidt svært at finde dem. Men visible tricket virkede når man gjorde det på selve knappen.

Kan helt sikkert bruge noget hjælp senere igen, for jeg skal have lavet nogle frem og tilbage knapper på min fotograf side.
Avatar billede _k Nybegynder
21. maj 2006 - 15:10 #5
Super at det virker.

Hvis du har andre spm. så start hellere en ny tråd, så er det nemmere for andre der sidder og laver det samme som dig at finde hjælp her på forumet.