Avatar billede cook Nybegynder
08. maj 2001 - 12:18 Der er 9 kommentarer

At sende på vegne af...

Hvordan opsætter jeg postkasse i Exchange5.5 så jeg kan \"sende på vegne af..\"?
Det er vigtigt, at afsenderadressen ikke er min, men den som jeg sender på vegne af.

Cook68
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
08. maj 2001 - 12:22 #1
Det kan du gøre under Signatur i funktioner
Avatar billede cook Nybegynder
08. maj 2001 - 12:28 #2
Uddyb venligst:
Er det på serveren, at dette sættes, eller taler du om autosignatur, hvilket ikke er brugbart. Det siger jo intet om afsenderen (\"Fra:..\").
Avatar billede riversen Nybegynder
08. maj 2001 - 12:34 #3
jeg forklarer ud fra en engelsk udgave af Outlook 98, så må vi håbe kan finde noget der ligner i den klient du bruger.

Altså på klientmaskinen går du ind i Outlook. I Tools menuen vælger du Options. Under Delegates kan du tilføje brugere i listen, som skal have adgang til at sende på vegne af den bruger, som er logget på på nuværende tidspunkt. Håber du forstår hvad jeg mener ;-)
Avatar billede cook Nybegynder
08. maj 2001 - 12:36 #4
Det er rigtigt, og fungerer også i Exchange.
Det springende punkt er, at det af afsenderen (altså det der står i Fra:-feltet) fremgår hvem der har sendt mailen, og det må det ikke:-(
Avatar billede riversen Nybegynder
08. maj 2001 - 12:39 #5
ok...umiddelbart vil jeg sige det ikke er muligt, men har du prøvet at give adgang til den mailbox det handler om og så vælge at få den vist på den anden maskine/bruger..?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. maj 2001 - 12:40 #6
eller ændre primary winnt account... men så er vi vist ude i noget snask, da man hele tiden skal skifte tilbage igen.
Avatar billede madsnor Nybegynder
15. maj 2001 - 14:00 #7
I Outlook:
lav ny mail, vælg view - \"From field\"

For at sende med en anden afsender skal du have rettighed til det:

(Taget fra help til outlook 2000:)
If you want to use the Delegate Access feature with the Remote Mail feature, your mail must be delivered to your mailbox on the server, not to a personal folder file (.pst) on your hard disk.

The Delegate Access feature is available only in Microsoft Exchange Server. You must be connected to the server. The add-in that contains the Delegate Access feature must be set up. To check this, click the Tools menu, and then click Options. On the Other tab, click Advanced Options, and then click Add-in Manager. Check to see whether the Delegate Access check box is available and selected. If the Delegate Access check box is not available, you must set up the add-in. Learn about setting up an add-in.

Dvs. log ind som den bruger du vil sende som - giv dig selv rettighed til at sende med vedkommende som afsender.
Avatar billede cook Nybegynder
15. maj 2001 - 14:06 #8
Det er givetvis rigtigt, men det
Avatar billede cook Nybegynder
15. maj 2001 - 14:07 #9
Det er muligt, at den løsning virker i Outlook, men i Exchange?