Avatar billede seb97 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Adgang nægtet til brugermappe

Jeg har installeret xp oveni en anden xp. Den tidligere var engelsk version, og var patchet til min P4, den nye er dansk version og patchet til AMD64. Der var 2 brugere på den engelske version. Da jeg installerede den danske version  har den beholdt alle mine tidligere filer i harddisken. I "Documents and settings" mappen har den gemt alle tidlige brugers mapper, men jeg kan kun komme ind i den ene bruger, og ikke den anden. Den jeg ikke kan komme ind i er den bruger som jeg oprettede da jeg installerede windows. Når jeg prøver at åbne siger den at den ikke er tilgængelig. Jeg har mangel vigtige filer i den mappe og jeg håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede tafkab Nybegynder
20. maj 2006 - 16:29 #1
Højreklik på den/de mapper du ikke kan komme ind i og vælg egenskaber, fanen Sikkerhed, giv så dig selv / administrator fuld kontrol over mappen.

Det bør virke.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2006 - 16:30 #2
Kopieret fra Ekperten.

Sådan overtages ejerskab af en mappe
BEMÆRK! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative rettigheder. Hvis du kører
Windows XP Home Edition, skal du først starte i fejlsikret tilstand og logge på via en konto, der har
administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.

Hvis du bruger Windows XP Professional, skal du deaktivere Simpel fildeling. Som standard bruges Simpel
fildeling i Windows XP Professional, når der ikke er noget domæne tilsluttet. Yderligere oplysninger om denne
handling finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge
Base:

307874 HOW TO: Disable Simplified Sharing and Password-Protect a Shared Folder in Windows XP
Sådan overtages ejerskab af en mappe:
Højreklik på den mappe, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
På listen Navn skal du klikke på dit brugernavn eller, hvis du er logget på som administrator, på Administrator,
eller klik på gruppen Administratorer. Hvis du vil overtage ejerskabet af mappens indhold, skal du markere
afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholder og objekter.
Klik på OK. Følgende meddelelse vises, hvor:mappenavn er navnet på den mappe, du vil overtage ejerskabet
af.

Du har ikke tilladelse til at læse indholdet af mappen mappenavn. Vil du erstatte mappens tilladelserne med
tilladelser, der giver dig fuld kontrol?

Alle tilladelser bliver erstattet, hvis du klikker på Ja.
Klik på Ja.
Klik på OK, og anvend derefter igen de tilladelser og
Avatar billede vejmand Juniormester
20. maj 2006 - 16:31 #3
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 16:39 #4
der er ingen fane der hedder sikkerhed...kun "generelt" "deling" "tilpas" ...
Avatar billede seb97 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:40 #5
ja, det r rigtigt, jeg kan ikke finde den...
Avatar billede tafkab Nybegynder
20. maj 2006 - 16:41 #6
Det er nok frodi du så lige skal følge gotfreds vejledning for at få fanen frem :-)
Avatar billede seb97 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:47 #7
hvor r linket til artiklen?? ;) ...d r vel ikke vejmands, vel? ..:)
Avatar billede seb97 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:49 #8
ah...har fundet d... :)
Avatar billede tafkab Nybegynder
20. maj 2006 - 16:50 #9
Avatar billede seb97 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:58 #10
gotfred : læg et svar! ...problemet r løst..:D
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2006 - 17:00 #11
OK, Det var da godt du kom ind.  :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2006 - 17:02 #12
Ps. Deler gerne med andrer.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2006 - 17:03 #13
Nå Ok, takker for point.