Avatar billede claus_larsen Nybegynder
20. maj 2006 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

konfiguration af Apache

Jeg har tidligere kørt med Apache 1.3 og tidligere versioner af php.

Jeg har nu fået ny computer og vil gerne køre apache 2.x og php5

Jeg har fulgt instrukserne fra følgende hjemmeside:
http://www.webmasterstop.com/86.html .... men løber alligevel ind i problemer.

Apache webserveren kører uden problemer!

Når jeg tilføjer:
LoadModule php5_module C:/php/php5apache2.dll  til httpd.conf melder Apache serveren:
The Requested operation have failed

jeg har udpakket php5 netop på c-drevet i folderen php, filen er tilstede.

Hvor går det galt for mig?

Håber på hurtigt svar!
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 14:53 #1
Er du sikker på at linket til php5apache2.dll er rigtigt.

Men forøvrigt gik jeg tilbage til een af de tidligere versioner, jeg syntes der var for meget der skulle ændres/sættes op i php5 -

Skal du bruge den localt er det jo heller ikke noget problem og du er så ogsa sikker på at det virker når du uploader dit materiale til web-serveren

Se først efter hvad version din udbyder bruger
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
20. maj 2006 - 14:58 #2
jeg går stærkt ud fra linket er rigtigt. Det er skrevet som ovenfor, og filen ligger i folderen PHP på c drevet. Samme filnavn som ovenfor.

Gør forresten ingen forskel om PHP står med store eller små bogstaver. Er afprøvet!
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 15:06 #3
Har du restartet Apache efter du har rettet/flyttet php5apache2.dll

Ellers er det at anbefale at du læser install-vejledningen igen på http://www.webmasterstop.com/86.html
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
20. maj 2006 - 15:09 #4
Det er den jeg har fulgt til punkt og prikke!
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 15:16 #5
Der må altså være en 'lille' mangel/fejl

Prøv at se denne http://www.eksperten.dk/spm/603837
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
20. maj 2006 - 15:28 #6
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 15:58 #7
Ja.. det var da godt ... tak for ulejligheden !!!!