Avatar billede sendell Nybegynder
20. maj 2006 - 14:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer virker ikke

Computeren:
P4 3,0Ghz 800mhz FSB
Asrock bundkort
768 kingston ram

Et ellers meget normalt spørgsmål herinde. Jeg skal prøve at forklare det så godt jeg kan.

For nogle uger siden sad jeg og spillede, hvorefter computeren frøs op. Jeg genstartede og fik en blå skærm da jeg gik ind i spillet igen. Jeg genstartede derefter igen og så frøs den op igen.

Jeg droppede at rode mere med det da det var sent på natten. Næste morgen da jeg tændte computeren ku jeg høre det hele gik i gang som det skulle- der kom bare intet billede på skærmen.

Jeg har prøvet at have haft pillet alt ud og erstattet med noget tilsvarende (psu, gfx, ram, harddiske)

Til sidst skiftede jeg bundkortet da jeg havde på fornemmelsen det var det. Det hjalp så ikke. I dag fik jeg så en ny cpu og nye ram. Der skete heller ingen ting! Jeg har prøvet at have haft sat en celeron processor i og så startede den op, så derfor konstaterede jeg det var processoren. Men da jeg satte den nye i i dag så skete der ikke en skid.

Er der nogen der ved, hvad der er galt? Der er mange flere end de 200point i sigte til den der kan klare det her problem!
Avatar billede sendell Nybegynder
20. maj 2006 - 14:05 #1
Forresten. Computeren kommer ikke med nogle fejlmeldinger af nogen art ved opstart i form af bip
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2006 - 14:06 #2
Prøv at reesette bios på bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 14:07 #3
Prøv at fjerne strømstikket fra harddisken og se om computeren vil starte op på BIOS
Avatar billede sendell Nybegynder
20. maj 2006 - 14:46 #4
Bios har været reset. Husk bundkortet også har været skiftet.

Jeg har også skrevet at jeg har prøvet at skifte alt ud og tage alt unødigt fra
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2006 - 14:51 #5
Så prøv med en anden PSU
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. maj 2006 - 14:53 #6
Du har husket, at montere P4 stikket til cpuèn??
Avatar billede sendell Nybegynder
20. maj 2006 - 14:53 #7
Læs lige indlæggt grundigt igennem inden du svarer
"Jeg har prøvet at have haft pillet alt ud og erstattet med noget tilsvarende (psu, gfx, ram, harddiske)"
Avatar billede sendell Nybegynder
20. maj 2006 - 14:54 #8
P4 stikket til CPUen?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 14:56 #9
Har du prøvet at starte op uden harddisk 20/05-2006 14:07:17
Avatar billede sendell Nybegynder
20. maj 2006 - 15:04 #10
Hvis jeg har forstået rigtig så er P4-stikket det firbenede stik der går fra PSU til bundkortet. Det sidder i!
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2006 - 20:09 #11
Respons ??