Avatar billede therackoo Nybegynder
20. maj 2006 - 12:50 Der er 8 kommentarer

Fejl med søgning i xp

Når jeg søger efter en "en computer på netværket" i mit xp søg, får jeg en fejlmeddelse, i et pop-up vindue:

"Uventet fejl
Handlingen kunne ikke udføres"

Nogen som kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Therackoo
Avatar billede tafkab Nybegynder
20. maj 2006 - 13:03 #1
Du kan da lige prøve dette:

Gå i Start - Kør og skriv

sfc /scannow  <-- Bemærk mellemrummet mellem sfc og / og klik ok, din xp cd skal sidde i drevet imens.

Så får du rettet dine systemfiler, hvis der måtte have været fejl i dem.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 13:07 #2
kør chkdsk /r
Avatar billede therackoo Nybegynder
20. maj 2006 - 14:30 #3
Jeg har ikke windows cd'en, da det er en computer jeg har fået af skolen til mine studieår. Og den var færdiggjort/færdiginstillet da jeg købte den.

chksk /r virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 14:52 #4
"chksk /r virker ikke." >>> Naturligvis virker kommandoen, klik på start -> Kør - skriv cmd -> klik enter -> i kommandokonsollen skriver du chksk /r  -> klik enter -> bekræft -> klik enter -> genstart
Avatar billede thov Forsker
20. maj 2006 - 14:55 #5
Det er ikke nødvendigt med Windows CD'en, hvis folderen i386 (400-500Mb) befinder sig på computerens harddisk. Det er nemlig en kopi af alle XP's installationsfiler.
Avatar billede tafkab Nybegynder
20. maj 2006 - 14:58 #6
Kommandoen  hedder ikke
chksk /r
men
chkdsk /r

som du har skrevet therackoo, så hvis du har skrevet forkert da du prøvede er det derfor den ikke virker :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2006 - 15:16 #7
Det er korrekt som "tafcab" skriver der var en stavefejl, men det ændrer ikke at det var stavet rigtigt 20/05-2006 13:07:43
Avatar billede zenze Nybegynder
20. maj 2006 - 15:46 #8
Mon du har computeren i samme arbejdsgruppe / samme domæne? Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber -> fanebladet Computernavn. Er arbejdsgruppen ikke den samme, må du ændre det.