Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
19. maj 2006 - 20:33 Der er 9 kommentarer

Koblere flere pc'er til hinanden til spil

Vi skal til at koble flere pc'er sammen, så vi kan spille mod hinanden... Det bliver nok 4-5 pc'er. Der behøves ikke være netværk på.

Hvad skal vi bruge?

Router?
Switch?
Hub?

Total forvirret her.....
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 20:52 #1
Trådløs eller kablet ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 20:54 #2
De fleste billige routere tager som regel kun 4 kablede forbindelser. En trådløs samme tager også kun 4 kablede men mange trådløse forbindelser.

Gennem en ren switch vil 5 spille maskiner få mange datakolisioner på nettet.
Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
19. maj 2006 - 20:59 #3
Bare uden trådløs....

Kan en HUB klare problemet? Det skal nemlig bare være det billigste, og stadig ku virke... ikk noget fancy...
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 21:01 #4
Hub er udmærket. Den fungererr som en switch men med den catch at den som en router laver loadbalancing. Det betyder at hver maskine får tildelt lige meget tid på nettet, og vel og mærke dedikeret tid. Det nedsætter datakolisioner til næsten nul, og giver lige muligheder for de forskellige spillere.
Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
19. maj 2006 - 21:03 #5
Okaay, det lyder i mine øjne kun positivt, som jeg forstod det :)

Er det så en HUB du vil anbefale?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 21:20 #6
hvis i ikke skal på internettet, men blot spille 4-5 mand mod hinanden, så ja.
Avatar billede morhan Novice
19. maj 2006 - 22:00 #7
jeg tror dragonknight har byttet rundt på hub og switch. I dag bruger man kun switche
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 22:43 #8
Tak morhan, du har selvfølgelig ret. My mistake. Deraf navnet switch, den switcher mellem de forskellige brugere, og tildeler dem dedikeret tid.

Så der er en switch du skal have.
20. maj 2006 - 10:36 #9
Generelt ->
[Switchen, Routeren, Huben og andre komponenter forklaret] ->
http://www.eksperten.dk/artikler/175