Avatar billede kreilum Nybegynder
19. maj 2006 - 20:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med PC'en..

Jeg har fået et underligt problem med computeren. Computeren viser indimellem et blåt skærmbillede med en fejlmelding, hvor der står: "Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned, for at forhindre beskadigelse af computeren". Der står 15 linjer mere, men der står intet omkring hvad problemet kan være, udover at hvis jeg har installeret nyt hardware, skal jeg tjekke driverne dertil. Men jeg har bare ikke installeret noget nyt, så problemet er kommet ud af den blå luft. Jeg prøvede at formatere computeren for at se om det kunne hjælpe, men under installationen af windows, kom samme fejldmelding frem mange gange, som resulterer i at man skal genstarte hver gang. Efter mange forsøg blev windows så installeret, men computeren viser stadig ofte samme fejldmelding, og det er MEGET irriterende. Når fejlmeldingen så kommer, og jeg genstarter, registrerer skærmen ikke altid at computeren er tændt, og computeren skal oftest genstartes 4-5 gange før det vil virke igen. Jeg har som sagt prøvet at formatere computeren, og kørt adskillige virus scans, (med NOD32 antivirus system), men det har ikke hjulpet på problemet. Lyder dette bekendt for nogen? Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe med, at få maskinen til at køre normalt igen!
Avatar billede jacla Nybegynder
19. maj 2006 - 20:36 #1
Har du kontroleret dine Ram, Skærmkort, mv sidder rigtigt i din PC?

Hvad sker der i fejlsikret tilstand (Tast F8) i opstarten og vælg fejlsikret tilstand
Avatar billede jacla Nybegynder
19. maj 2006 - 20:38 #2
Set kan også være din HDD der synger på sidste vers, måske skulle du redde dine data før du begynder på noget.
Avatar billede kreilum Nybegynder
19. maj 2006 - 20:39 #3
Ja det skulle gerne sidde rigtigt, for det har kørt upåklageligt i 1½ år inden den begyndte at drille?
Avatar billede kreilum Nybegynder
19. maj 2006 - 20:40 #4
Jeg har allerede lagt alt hvad jeg skal bruge over på min bærbar HDD :-)
Avatar billede hcma Novice
19. maj 2006 - 20:49 #5
kreilum >> du bør nok oprette spørgsmålet i den rigtige kategori, da denne her omfatter fejl hos Eksperten.dk.
du bør selv lægge et svar her, acceptere det og så oprette et nyt spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/

m.h.t. til den blå skærm (= BSOD) s er det netop fejlmeddelelsen der står der.
Bl.a. nederst står der en laaang Stop/Error-kode og det er den som skal bruges.
Avatar billede kreilum Nybegynder
19. maj 2006 - 20:58 #6
ok, sorry
Avatar billede kreilum Nybegynder
19. maj 2006 - 20:58 #7
"svar"
Avatar billede hcma Novice
19. maj 2006 - 22:09 #8
syntes bare jeg ville gøre opmærksom på det, da du har langt større chancer for at få hjælp i windowsXP-kategorien  ;o)