Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
19. maj 2006 - 20:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åbning af porte i zyxel P-335WT

Jeg er ved at forsøge mig med opsætning af en microsoft SBS 2003. I den forbindelse skal jeg jo have åbnet nogle porte og viderstillet dem til min servers ip.

På min gamle d-link var det nemt da der var lavet en slags wizard hvor man ikke rigtigt skulle forholde sig til meget andet end hvad man ville have åbnet for.

På min zyxel er det omvend, der skal man selv åbne alle porte manuelt.

Så spørgsmålene er, hvilke porte skal åbnes til en small business server 2003 for at alle funktioner virker og evt forklaring på hvordan de åbnes i en zyxel p-335wt.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. maj 2006 - 20:28 #2
Under download.:o)
Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
19. maj 2006 - 20:44 #3
den hjælper ikke meget, for det første står der selvfølgelig ikke noget om hvilke porte der skal åbnes.

for det andet forstår jeg det sådan at der er en NAT funktion der gør at når man definere en ip for serveren bliver alle forspørgsler der ikke er oprette regler for viderstillet til den.

Det virker ikke hos mig.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. maj 2006 - 21:03 #4
Kører selv med Zyxel 335, men kun til almindelig brug håber der kommer nogle andre på banen.
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2006 - 23:51 #5
nu ved jeg ikke hvilke ting som er på sådan en SBS. Men hvilke køre du med? så skal jeg da fortælle hvilke porte som skal åbnes.
Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
20. maj 2006 - 12:37 #6
Den skal bruges som exchange, web, ftp samt det skal være muligt at få fjernadgang til "intranettet".
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2006 - 18:13 #7
så skal du forwarde port 80 og port 21 til din lokale ip.

De andre ting vil du bare have åbnet op så alle kan tilslutte sig eller hvad gør du idag?
Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
22. maj 2006 - 14:52 #8
Jeg har ikke haft nogen server kørende før som kunne nås udefra.

SBS 2003 har som standart et intranet som jeg gerne vil kunne nå udefra.

Jeg har også overvejet at bruge SBS serveren som router.
Avatar billede kenp Novice
22. maj 2006 - 14:59 #9
så skal du jo først til at overveje hvilken type software du vil bruge til VPN for hvis du åbner op for exchange og lokalt intranet, så har jo også åbnet for alt...
Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
23. maj 2006 - 01:53 #10
jeg er kommet lidt videre men har til gengæld fundet en masse andre problemer, så smid et svar for point.
Avatar billede kenp Novice
23. maj 2006 - 08:29 #11
.