Avatar billede radiohead Nybegynder
19. maj 2006 - 17:09 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Sidehøjde skal være 100%

Er udsprunget af flg. spm : http://www.eksperten.dk/spm/710304

Altså... Hvis man er ligeglad med reglerne, fjerner http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd" i sin doctype og laver 100% højde på sin tabel og nogle af cellerne, vil man få dette resutat:

http://www.digitaleye.dk/digital-trash/
(bemærk at bunden hele tiden er tvunget til browserens bund)

Hvis man derimod holder sig til reglerne, laver en doctype og definitions-url og fjerner sine height's="100%", vil man få dette resultat:

http://www.digitaleye.dk/digital/

Jeg er ikke så ferm, men vil gerne overholde reglerne, så mit spørgsmål er; hvordan får jeg tvunget sidens bund til browserens bund(som på digital-trash-tingen) og stadig overholde doctypes osv.?

-radiohead
Avatar billede loevgaard Praktikant
19. maj 2006 - 23:57 #1
Tror det er et kendt problem. Engang skulle jeg bruge det og det jeg gjorde var at sætte stylen for diven først: height:100%;

Derefter brugte jeg javascript til at finde højden af hele vinduet og ikke bare det man kan se (bemærk at IE og FF ikke returnerer det samme) og så brugte jeg javascript til at sætte højden på foromtalte div til det rigtige tal :-)
Avatar billede proman Nybegynder
19. maj 2006 - 23:59 #2
Vil du have det ligesom www.supersquirrel.dinhost.net ?
Avatar billede proman Nybegynder
19. maj 2006 - 23:59 #3
Avatar billede proman Nybegynder
20. maj 2006 - 00:00 #4
Hov undskyld :b

www.SuperSquirrel.tii.dk
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. maj 2006 - 00:39 #5
Hmm .. Lyder besværligt :(

proman - Ja, noget i den stil
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. maj 2006 - 00:41 #6
Eller nej, ikke alligevel proman. Der er den jo højere end selve browservinduet... side-bunden lægger sig ikke op ad browserbunden
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. maj 2006 - 00:43 #7
Men jeg må nok bare leve uden, med mindre jeg tyer til javascript :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. maj 2006 - 00:45 #8
Aaccepterer i morgen tidlig, l0vgaard, hvis der ikke kommer flere svar.
Avatar billede goose Nybegynder
20. maj 2006 - 09:52 #9
Prøv lige og se om du ikke kan bruge noget fra denne side:

http://www.apptools.com/examples/tableheight.php

Nederst er der nogle eksempler som validerer med fuld DTD.

/Goose
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. maj 2006 - 10:39 #10
tak goose... Du kan lige lægge et svar, så i kan dele.
Avatar billede goose Nybegynder
20. maj 2006 - 12:07 #11
svar

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
20. maj 2006 - 16:42 #12
Tak for point.

/Goose