Avatar billede oblivion Nybegynder
15. november 1999 - 23:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder mit bundkort???

Jeg er meget interesseret i at finde ud af hvad mit bundkort hedder da jeg skal bruge det i et program. Jeg har undersøgt bundkort og manual men har ikke fundet noget der bare ligner et produkt navn. Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved hvor det står eller om der findes et W98 program der kan fortælle noget om bundkortet og bios'en.
Avatar billede spacey Nybegynder
16. november 1999 - 00:48 #1
Der skal sq* stå på kortet eller i manualen hvad det er for et kort!!!

Hvad står der helt specifikt på forsiden af manualen?
Avatar billede oblivion Nybegynder
16. november 1999 - 01:23 #2
Det eneste der står på manualens forside er:

Mainboard
PII-II
We Set The Landmark

Og nede i bunden er der noget reklame for Chip Away Virus, Trend Micro, PC-cillin, 3D & VGA AGP og APIC Module ellers står der intet i manualen om bundkortets navn. Det eneste jeg kan se på bundkortet er at det er en AMIBIOS.
Avatar billede aleks Nybegynder
16. november 1999 - 07:55 #3
Det kunne lyde som et bundkort fra PC-Chips, prøv at se om du ikke kan finde det på denne side www.pcchips.com.tw

Ellers må der stå noget mere på bundkortet, bare nogle tal og bogstaver (ud over dem der står ved jumperne osv.)

Evt. prøv at se hvilket chipsæt der er på.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. november 1999 - 10:07 #4
Der skal stå et navn, for det meste står det ved PCI, ellers er der også mulighed for at det står under opstart sammen med BIOS-oplysninger.
Ellers find navn på chips og søg på nettet !
Avatar billede oblivion Nybegynder
16. november 1999 - 23:16 #5
Der er et vedlæg til manualen hvor der står M720 QUICK MANUAL. Betyder det at bundkortet hedder M720???

aleks
Er der andre steder end PC-Chips hjemmeside hvor man kan hente Flash BIOS, da deres ftp site hvirker elendigt.
Avatar billede aleks Nybegynder
17. november 1999 - 07:35 #6
Ja det betyder at det er et M720, men står det ikke også på bundkortet???

Jeg satte vores server til at hente hele deres hjemmesidesystem (det tog kun 1 time), så nu har jeg din bios liggende, har du en email-adresse som jeg kan sende den til?
Avatar billede aleks Nybegynder
17. november 1999 - 07:36 #7
Her har du lidt info om dit bundkort!!!

M720 MainBoard. Key Features

The advanced features of the mainboard include:
Intel i440LX AGPset chipset
Supports Dual Pentium ¨ II 233 ~ 533 MHz CPUs at Slot1 x 2
Supports upgradable I/O APIC module to operate Dual Pentium II ¨ processor
Provides 4 DIMM sockets to support 8MB/16MB/32MB/64MB/128MB SDRAM/EDO memory modules up to 512MB
Supports Accelerated Graphics Port (AGP) v1.0
Supports Advanced Configuration Power Interface (ACPI) and Legacy PMU, fully compliant to PC97 & PC98
PCI Bus Master IDE controller supports PIO Mode 0 to Mode 4, and the Ultra DMA/33 is at the maximum transfer rate of 33MB/sec and Bus Master IDE DMA Mode 2
Supports 2.88MB, Iomega ZIP-100M, and IDE LS-120 FDD, bootable from floppy, HDD ,CD-ROM, SCSI, NetWork, LS-120, ZIP, or others
Provides one AGP Bus slot, four PCI Local Bus slots and three ISA Bus slots
Provides ATX power which supports various functions, such as Suspend/Shutdown
Onboard PCI Bus Master IDE interface supports 4 IDE devices with 2 channels
Onboard super Multi-I/O chip supports 2 serial ports with 16550 fast UART compatible, 1 parallel port with EPP and ECP capabilities, and one floppy disk drive interface with 1Mb/s data transfer rate
Supports PS/2 Mouse and Keyboard connectors, Universal Serial Bus (USB) interface, and Infrared connector
Supports Fan Status Monitoring and Alarm, Temperature Monitor and Alert, Voltage Monitor and Alert, System Resources Alert, and Virus Write Protection through the optional LM78 compatible Hardware Monitor and Intel ¨ LANDESK Client Manager (LDCM) software
System BIOS supports ChipAway Virus Designed by Trend that:
- guarantees a virus-free boot and a virus-free operating system;
- guards against viruses hidden in preinstalled software and pre-shipped products;
- offers built-in, hardware-based protection (no installation and configuration worries);
- detects known and unknown boot viruses using Trend Micro's patented rule-based technology - no after service required
Provides PC-cillin97 that:
- supports Macro Trap automatically detects and cleans all word macro viruses;
- continuous protection from all posible virus sources; up-to-the-minute virus news and information;
- automatic on-line pattern fileupdates; NCSA certified
Avatar billede qpv Nybegynder
18. november 1999 - 11:05 #8
www.ami.com under tech support står der oplysningerom hvordan du kan identificere din bundkort.
Avatar billede oblivion Nybegynder
18. november 1999 - 23:27 #9
Tak for hjælpen alle sammen.

aleks
Check min e-mail under mit login navn øverst på siden.
Avatar billede oblivion Nybegynder
18. november 1999 - 23:30 #10
qpv

Har været der, duer ikke.
Kan ikke identificere mit bundkort ved at koble keyboardet fra.