Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:07 Der er 138 kommentarer og
1 løsning

Bedste spil gennem tiderne

Hvilket spil er det bedts gennem tiderne? Her skal man selvfølgelig tænke på hvilke andre spil som var på markedet på daværend etidsounkt.
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:09 #1
åh nej....slåfejl overalt
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:09 #2
Det må da være Duke Nukem 3D :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:10 #3
And don\'t nooobody say CS!
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:10 #4
tdaugarrd->

Fedt spil. Men skal man ind i den genre er Wolfenstein så ikke bedre :-)
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:11 #5
ja...hvor mange mon siger CS??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:11 #6
korte_bukser:> naaa .. Wolfensteins grafik stinker i forhold til Duke Nukem\'s .. for slet ikke at nævne handling, muligheder i spillet osv.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:12 #7
Jeg vil sige Civilaization!! :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:12 #8
Personligt er det spil som har fanget mig mest, og som jeg har brugt mest tid på, et spil som simcity.

Simcity er et meget variabelt spil hvor der ikke er et givet resultat og man har aldrig genneført. Simcity holder længe hvis man har lidt fantasi og kan lide spil hvor man skal tænke over flere faktorer.

Ellers er et af de spil jeg har nydt mest at spille Half-Life i single player version fordi det var så gribende og jordnær en situation (jordnær?) - her tænker jeg over omgivelserne og den meget omfattende spilleflade og realisme.

Simcity er virkelig en klassiker og en kille-app Hvor Half- Life er et af de nyere spil som har gjort meget ved min opfattelse af skydespillene. Da jeg havde gennemført det, var jeg nærmest træt af at der ikke var mere og vill bare havde det fortsatte. Jeg spiller stadig simcity og har gjort det siden 1990 eller noget lignendne fordi det holder hele vejen igennem.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:12 #9
1. Civilization 1, PC
2. Outrun, C64
3. MidWays 1943 Arkade
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:13 #10
-> jdaugaard - civilisation. Jeg blev altid så sur på det spil fordi man skal rykke fter tur og kun to ryk osv. Det ødelagde det lidt, men jeg har altid elsket de der opbygningsspil.
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:14 #11
morten->

Jeg har også spillet simcity i min ungdom, men stoppede dog ved 2000. Så var det ikke det samme mere. PÅ det tidspunkt var gameplayet heller ikke mere unikt.

jdaugaard->

Jeg er måske tilbøjelig til at give dig ret. Civilasation startede en hel ny genre.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:14 #12
Nej, nej .. Nibble i QBasic (ka i huske det ?) se DET var action der ville noget ;o)
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:15 #13
tdaugaard->

Det var dengang man bare var glad for at spille. Selve spillet ver ligeyldigt :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:15 #14
*LOL* Det kan jeg godt huske! Hvad var det det andet hed?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:16 #15
korrekt - jeg har sle vkøbt simcity 2000, men jeg spiller næsten den helt gamle ligeså meget. Så har jeg også en god undskyldning for at bruge min 486 computer i stedet for den nye. Jeg spiller også tit outrun på den, men det er computer udgaven.

Med hensyn til outrun så var det mit yndlings spil da jeg var lille, men efter tre dge eller noget lign. kunne jeg gennemføre det med lukkede øjne og så mistede det charmen...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:17 #16
korte_bukser:> hi hi .. jaer .. der kunne selv en ASCII 219 (block) der flyttee sig på skærmen være morsomyt (hov vent .. var det ikke det Nibbles gik ud på ? *G*)

jdaugaard:> Gorilla :o)
Avatar billede fastpoint Nybegynder
08. maj 2001 - 11:17 #17
Quake
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:17 #18
tadaugaard->

Mener du i Qbasic? DDå er det vel \"Gorilla\" du tænker på. Kanon spil!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:17 #19
->jdaugaard/tdaugaard - hvad med gorilla spillet i qbasic?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
08. maj 2001 - 11:17 #20
counterstrike...halflife
Avatar billede fastpoint Nybegynder
08. maj 2001 - 11:18 #21
og rainbowsix
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:18 #22
DU har aldrig været inde og rode med hastighede in OutRun? Min onkel var en hej til at splitte C64 spil fra hinanden, og han lavede en syg OutRun udgave der kørte med 2x hastighed.

Desværre gjorde lyden også! lol..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:18 #23
Er der nogle af jer der kender \"Montezuma\'s Return\" ? Det synes jeg faktisk er meget skægt .. bortset fra at jeg ikke har \"spille\" hjerne nok til at komme ret langt *G*
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:18 #24
-> korte_bukser - jeg vinder HVER GANG i det spil!! ;-)
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:19 #25
fastpoint->\'

Du må vist være ny på spilområdet...

Med al respekt, har du aldrig spillet de rigtige klassikere?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:19 #26
morten:> Det var gorilla jeg tænkte på :-)! Alt for griner!!
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:20 #27
var Montezuma ikke et tekstabseret rollespil?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:20 #28
-> fastpoint - hvor gammel er du?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:20 #29
Ups.. den var til korte_bukser :-)
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:20 #30
Er der ingen som har spillet Amiga 500? Det var virkelig tider.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:20 #31
korte_bukser:> nemmerlig ! Der var en gang hvor M$ kunne lave spil *lol*

morten_dyrekilde:> Lige det jeg nævnte :o)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:21 #32
Amiga 500?? Jo da...
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:21 #33
Hvad var det nu det hed...hmmm...Commando var fed til A500
Avatar billede double-g Juniormester
08. maj 2001 - 11:21 #34

I har helt glemt det allerbedste.

Leisuresuit Larry  !!!!

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:21 #35
el_barto:> nææ .. det jeg har er 3D adventure
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:21 #36
///Amiga\\\\\\

Jeg fik aldrig selv en, men jeg misundte alle der havde en!
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:21 #37
Yes! Og især fordi det var noget med damer og kondomer! Frækt...hehe
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:22 #38
\"Pirates\" til Amiga 500 er toppen!

Det er vist det mest spillede i mit univers.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:22 #39
King\'s Quest...De første altså..
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:22 #40
LARRY!! Du her ret - jeg har gennemført dem ALLE - og det tog laaang tid.

Det er sgu spil med humor! Den allerførste var den bedste altså den hvor man starter på en bar og man bliver sæået ned i sidegaderne...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:23 #41
Også Monkey Island 1 var genial synes jeg! Alle adventure games fra Lucas Arts er fede!!
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:23 #42
Hvad med de danske? Kaptajn Kaper! Spillet på en 6 MhZ 286 med 256 Kb Grafikkort..
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:23 #43
-> el_berto - har du spillet larry 4?
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:24 #44
jep.....Lucas Art kan vi lide.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:24 #45
Var det i 4øeren at man skulle fedte for en dame og købe gummi? Så har jeg! *G*
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:25 #46
Jeg har nu ikke været så vild med \"Larry\".

Monkey Islans er nu en klassiker.

Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:26 #47
el_berto-> Det var det ikke - det må være 1eren - 4-eren findes ikke så det var et trick spørgsmål for at se om du mente det.

Al love blev træt af at lave larry så da han nåede til nr 4 sprang han den over og gik videre til nr. 5.

I samleboxen hedder spil nr 4 \"the missing floppies\". :-)

Jeg er VILD med larry spillene
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:26 #48
korte_bukser:> Kan du huske Maniac Mansion (tor jeg det hed) Det er lige så gammelt som Larry, hvis ikke ældre!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
08. maj 2001 - 11:27 #49
Soko Ban RULES *s* Seriøst...
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 11:28 #50
ok så...men har i så set Star Wars 3?? LOL...
Avatar billede no_doubt Nybegynder
08. maj 2001 - 11:28 #51
En forklaring : Fikst lille spil som går ud på at flytte på dine klodser så de kommer til at gå i hak, den kan man jo så tænke lidt over *LOL*
Avatar billede hotpop Novice
08. maj 2001 - 11:29 #52
oddworld!
(sjovt og svært)
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:29 #53
Jeg vil sige diablo 1 !! :)

Men yeah, larry spillede jeg på min gamle amiga, var sq fedt :)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:29 #54
Sokoban er også fedt, men det er jo tankevridere helt tilbage fra min tidlige barndom så det kommer jeg ikke udenom. Jeg er vist aldrig kommet ret langt...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:31 #55
Det fedeste ved sokoban - syntes jeg dengang - det var i elevatoren og der hvor man kan bygge sine egen baner.
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:31 #56
morten dyrekilde, yeah larry 1 ja...det var også det jeg mente før...ka du huske når man sku ind og købe gummi? lol og når hunden pissede på ens ben osv...det var sq grineren...og den gamle heks i sengen på 1. salen på baren man sku ordne? og så hoppe ud af vinduet *G*
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:33 #57
-> milo - Jeps - og feith på diskoteket hvor man ligepludselig begynder at danse som john travota og da hun endelig er scoret efter et AAALT for dyrt bryllup med en fuld præst smutter hun bare med pengene!

Det var bare SÅ strængt!!
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:36 #58
morten, hehe yep det var fedt, larry kaster hende 30 menter op i luften, danser lidt og griber hende igen *G*

Skred hun med pengene? Det kan jeg ikke engang huske *G* Jeg mindes bare det sluttede efter man havde ordnet hende og blevet gift....men det er jo også længe siden *G*

Har du nogen gange prøvet at gå op på noget højt, og så skrive \"jump\" ? lol slask!

Kender du en side hvor man kan downloade det til PC? Altså netop den version...gider ikke de andre
Avatar billede double-g Juniormester
08. maj 2001 - 11:36 #59

Og ind og sparke den fulde mand i nos..... for at få fjernbetjeningen.....
ONDT, ONDT, ONDT
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:36 #60
menter = meter
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:37 #61
Skal vi have en konklusion her?
Avatar billede kapla Nybegynder
08. maj 2001 - 11:37 #62
Age of empires
Avatar billede kapla Nybegynder
08. maj 2001 - 11:38 #63
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 11:38 #64
1) Gianna Sisters (C64)
  Helt klart min farvorit

2) Civ2 (Amiga)

3) Bubble boble (C64)

*Wismann*
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:38 #65
->double-q  Man skal jo ikke sparke ham - man skal give ham whiskey...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:39 #66
wismann:> Civ2 til Amiga?? Jeg vidste ikke at Civ2 nogensinde var udkommet til Amiga...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:40 #67
1) larry (space invaders - har sgu betydet en del)
2) Half-Life (det var det bedste spil i nyere tid)
3) Simcity (det kan man blive ved med at spille og det holder evigt)
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 11:41 #68
Min fejl det skulle selv*F være civ 1
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:42 #69
Ahh... ok :-)
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:43 #70
kalpa0->

Jeg har hørt rygter om at du er 14. Det er der såmænd ikke noget ondt I, men jeg tror ikke du har oplevet den oprindelige spilkultur. \"Age of Empires\" er helt sikkert et fedt spil, men ærligt talt er det kun endnu et i rækken.

Det er slet ikke nyskabende som Civilasation og Wolfenstein.

Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:43 #71
yep man skal ik sparke nogen i bollerne :)
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 11:45 #72
Dune 1 er heller ikke noget dårligt spil
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:46 #73
wismann->

Det første fede strategispil i realtime.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:46 #74
-> korte_bukser - Har fuldstendig ret. Som jeg også skrev til fastpoint tidligere.

Skal man tale om et spil der har betydet mest i gennem tiden hvilket ville det så være.

Wolfenstein - lagde grunden for en genre som er MEGET fremherskende idag og 1 million kloner.

Eller hvad med space invaders som vle egentligt var det første, RIgtige, computer spil - der er ligesom også noget killer application over det.

Andre forslag?

Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:48 #75
hvad med doom 1? kom det ik nogenlunde samme tidspunkt som wolfenstein? ka ik helt huske det.
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:49 #76
morten, kender du en side hvor man kan downloade larry 1 til PC?
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 11:51 #77
milo-->>Nej ikke helt et par år efter..
Korte_bukser-->> ved det og det er derfor at jeg nævner det ;o)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:51 #78
Er det ikke ulovligt endnu?

Jeg har købt en stor samlerboks med alt om larry og alle spillene.
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:51 #79
Hmm....red alert 1 ?
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 11:52 #80
milo->

Jep, den først klon af Wolfenstein.

I flæng kan vi nævne Duke Nuken, Quake, Unreal, Ranbowsix, Halflife, Soldier of fortune, og jeg kunne blive ved.
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:52 #81
morten, ulovligt endnu...hmm...måske...tænkte jeg bare ikke på det ku være *G*
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 11:53 #82
milo-->> prøv her
http://www.limabandongames.cjb.net/
Men det er ikke sikkert det er her, men ellers er der mange gamle fede spil..
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 11:57 #83
okey wismann

DAMN vi har helt glemt Scorched Earth? Det med de små tanks hvor man skal købe vilde våben og smadre hinanden :)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 11:57 #84
hvad med alley cat? - det har jeg også brugt langt tid på...
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 11:59 #85
Year year ally cat er for fedt

P.s. er jeg den eneste her inde der skal til eksamen kl 13.30??
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 12:01 #86
-> det tror jeg - held og lykke - jeg har næsten 14 dage endnu før jeg går i gang...
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 12:01 #87
**ALLEY CAT***

En helt lille revolution.
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 12:02 #88
Takker mange gange (danske stil)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. maj 2001 - 12:02 #89
Tomb Raider- The Last Revelation er vel nok, i mine øjne, det mest geniale spil nogensinde. Stemningen, lyset og handlingen er simpelthen geniale.
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 12:03 #90
wismann->

Ja held og lykke. Vi har alle været der!
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 12:03 #91
Klon af de gamle indiana jonse spil
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 12:04 #92
Ezzuk-->>Klon af de gamle indiana jonse spil
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 12:06 #93
jonse jonse
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 12:06 #94
:)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 12:06 #95
Du har stavet det forkert 2 gange i træk wismand. \"Indiana Jones\"

Når du nu skal skrive stil så lov os ikke at alve for mange af dem...
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
08. maj 2001 - 12:06 #96
Tombraider har nu aldrig været min kop te, men Lara Croft er da ikke at kimse af :-)
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 12:09 #97
det kan jeg ikke love års gemmensnit i dansk stavning 6 (har aldrig været min stærke side)
Avatar billede kapla Nybegynder
08. maj 2001 - 12:09 #98
korte_bukser>> Ja jeg er 14 så jeg var ikke særlig gammel da wolfstein etc. kom ud men jeg  synes nu at age of empires er et fedt spil alligevel :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
08. maj 2001 - 12:13 #99
... age of empires ER et fedt spil, men desværre er ideen set før og det er ikke nyskabende på nogen måde...
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 12:15 #100
Hvad med Scorched Earth med de små tanks der skal skyde hinanden med sindssyge våben, som jeg skrev før?

Det var da et af de 1. pc spil jeg husker som sjovt.
Avatar billede cerwin Nybegynder
08. maj 2001 - 12:16 #101
Dungeon Keeper
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. maj 2001 - 12:24 #102
Nu vil jeg ikke lyde som en fortaler af spillet Black & White, men man må da sige at det er noget af det mest originale længe set, eller nogensinde. Desuden er det også en genial titel at give et spil. Jeg forundres, at det navn aldrig er blevet brugt til et spil før.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. maj 2001 - 12:25 #103
det betyder ikke nødvendigvis at det er et spil for mig! husk det!
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
08. maj 2001 - 12:27 #104
ligger syg i min seng, men har efter dette spm fået umådelig lyst til at rejse mig for at finde min larry 7 cd, Har forresten også 1\'eren på dikette et eller andet sted!! men jeg må sige larry spillende og så C&C Red Alert - FUCK jeg brugte år på de spil!!!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. maj 2001 - 12:28 #105
hovsa: jeg vil nødig lyde som en fortaler TIL black and white. upsi :-)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
08. maj 2001 - 12:29 #106
7 kabale, minestryrer i wnidows 3.1??? :)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. maj 2001 - 12:29 #107
i tom raider har jeg spillet i 15 timer og gemt 1200 gange i spillet.

det ærger mig at se, at jeg er en af de eneste som er stor fan af TR :-(
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 12:29 #108
ezzuk:> Det hedder fortaler FOR! :-)
Avatar billede milo Nybegynder
08. maj 2001 - 12:59 #109
hehe
Avatar billede hotpop Novice
08. maj 2001 - 13:01 #110
109 indlæg... *lol*
Avatar billede brum Nybegynder
08. maj 2001 - 13:30 #111
Jeg synes helt klart at

GORILLA

rykkede for hårdt
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 13:39 #112
Bubble Bubble RULES
Avatar billede vuffe Nybegynder
08. maj 2001 - 14:02 #113
Jeg siger bare:

Age of Empires - Rise of Rome
Civilization (1)

Og til Amiga:

Street Fighter
Goal
Avatar billede vuffe Nybegynder
08. maj 2001 - 14:03 #114
...og naturligvis
Starcraft - Brood War
+ CS
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. maj 2001 - 16:01 #115
jdaugaard> undskyld, min talefejl. jeg kunne ikke huske det. men tak skal du have.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 16:50 #116
Er der ikke nogen der har spillet Final Fantasy serien? Der holder også 100!
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
08. maj 2001 - 16:52 #117
hmm jeg er snart færdig med larry 7, igen igen :)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
08. maj 2001 - 16:53 #118
Quake 2 --> check lige alle de mods dertil! Action Quake (mod til Q2) er/var der også en HEEEEEL masse som fraggede i....bl.a. mig selv :)
Avatar billede stampeair Nybegynder
08. maj 2001 - 18:08 #119
tdaugaard ->>  Montezuma\'s Revenge mener jeg det hedder, til c64 var for fed, har det faktisk liggende et sted, til en c64 emulator, jeg har brugt en del tid på det, men føler mig lidt tosset at jeg sidder og spiller Montezuma\'s på min 550 mhz maskine med geforce kort, lol.

mine fovoritter gennem tiden..
(c64)Montezuma\'s Revenge, bubble bobble, eagles nest, gianasister´s.
(amiga) pirates, dynablaster, speedball 2, defender of the crown, gianasister´s igen.
(PC)warlords 1, Doom2, transport tycoon, duke nukem, counterstrike, fifa 99.
Avatar billede stampeair Nybegynder
08. maj 2001 - 18:10 #120
Hov glemte gudespillet MIGHT AND MAGIC 6-8, (det er de versioner jeg har spillet) mega fedt spil!!!
Avatar billede tussen Nybegynder
08. maj 2001 - 18:46 #121
UNREALTOURNAMENT!!!!! er da det hårdeste spil der udgivet nogensinde jeg er total nørd i det det overgår alt der uanede mulighedder assult capture the flag osv det rykker bare du skal sefæli helst køre med et heftigt grafik kort det gør det noget sjovere!!/tussen
Avatar billede jettjackson Nybegynder
08. maj 2001 - 20:26 #122
jeg tilslutter mig Civilisation
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 21:17 #123
Da civ kam første gang blev det kåret til verdens spil og da 2\'er kom fik det samme title
Avatar billede wismann Nybegynder
08. maj 2001 - 21:18 #124
Da civ 1 kom blev det kåret til verdens bedste spil og da 2\'er kom fik det samme title
Avatar billede cerwin Nybegynder
08. maj 2001 - 22:54 #125
Dengang \"Day of the Tentacle\" kom frem var jeg vel 7-8 år. Det var min nabo der havde det installeret på sin computer, og det var kun når jeg var derovre på besøg, at jeg kunne spille. Jeg tror det tog mig mere end tre måneder at gennemføre spillet. Idag kan jeg gøre det på en times tid, vil jeg tro, men det spil var SÅ meget for mig den gang. Virkelig et spil jeg altid vil huske.

Det samme gjaldt forøvrigt med \"Lost Vikings\". Det var også naboen der havde det, og det var sådan, at jeg altid spillede een bane når jeg var på besøg. Så havde jeg mit eget hæfte hvor jeg skrev banekoderne ned. Det var sgu tider ...

:)
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 08:49 #126
tussen->

Er du først begyndt at spille nu? Unreal er da på inge måde en klassiker. Bare endnu et i rækken.

cerwin->

jep, lost viking til Amiga 500, det var tider :-)
Avatar billede hotpop Novice
09. maj 2001 - 08:56 #127
Lukke?!!

Nu er der vist nok at vælge imellem og du får alligevel ingen endelig vinder, så var det ikke på tide at lukke spørgsmålet?!
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 09:00 #128
hotpop->

Sidder du derhjemme med 56K? :-)

Avatar billede hotpop Novice
09. maj 2001 - 09:02 #129
nej! 512 Kb, men det er ikke problemet. Hvorfor fortsætte denne debat, når den er dødfødt fra starten???
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 09:05 #130
Dødfødt?

Jeg syntes da den er spændende. Det er da sjovt at se hvilke spil som har betydet noget for de andre brugere.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 09:06 #131
Den var da ikke dødfødt - den var faktisk rigtig god. Som det tydeligt fremgår ledes der ikke her efter et entydigt svar, men snarere efter en god og konstruktiv diskussion. Du har vist ikke helt forstået pointen min ven.

Jeg synes det er fint at lade den køre helt ud. De små point er der ingen som får glæde af når han fordeler dem alligevel...
Avatar billede hotpop Novice
09. maj 2001 - 09:07 #132
okay... jeg kan da bare fjerne den fra de spørgsmål jeg abonnerer på så. Hygge.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 09:07 #133
Jeg vr med i en om bigbrother. Den hed \"er bigbrother kun for tabere\" og spørgeren var ikke ude efter et entydigt svar, men kun ude efter en debat. Det forstår du vist ikke. :-)
Avatar billede fastpoint Nybegynder
09. maj 2001 - 09:09 #134
korte_bukser:

okay...duke nukem 3d. Det var det spil alle spillede, da jeg begyndte. Jeg spiller ikke spil mere nu om dage, men har, da hørt mange snakke om quake og rainbowsix...som ikke er klassikere:) i nu!

morten_dyrekilde: 170930 ...så kan du også gætte min alder håber jeg:=)

mVh
en lang liste:=)

Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 09:11 #135
morten->

Jeg tror du har forstået hvad jeg mener. Det er ikke pointafgivelsen som er vigtig, men selve debatten.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 09:12 #136
Forresten så er \"dødfødt fra starten\" en Pleonasme - man kan ikke være dødfødt fra slutningen.

-> korte_bukser - tak for en god diskussion! :-)

Morten Dyrekilde
->Larry 1 fra de gode gamle dosdage...

Avatar billede starboy_dk Nybegynder
14. marts 2003 - 18:56 #137
det bedste spil SYNZ JEG er helt klart <CS>
Avatar billede carstone Praktikant
31. marts 2003 - 17:07 #138
cs
Avatar billede blurfan Nybegynder
31. marts 2003 - 23:08 #139
Næ selv om det er en klon fra wolfenstein så mener jeg nu at Day of Defeat styre. Men Bf er sq også et fedt spil!