Avatar billede tuep Nybegynder
19. maj 2006 - 13:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ram til bærbar

Hej Eksperter

Jeg var ellers helt sikker på at jeg havde styr på hvilken type ram der skulle i min bærbare, men det havde jeg så ikke!

Lige nu står jeg med en 1GB klods Kingston 533Mhz DDR2 CL4 SODimm der ikke passer.

De skulle sidde i en Fujitsu Lifebook C1110D P-M1,4 Ghz der p.t. kun har 256 mb ram (derfor indkøb af mere ram)

Så er der nogen der kan fortælle mig hvad der skal i min kværn?

Kan man bytte ram, når man har haft pakken åben?

På forhånd tak

Hilse Tue
Avatar billede nva Praktikant
19. maj 2006 - 14:03 #1
Du kan se hvilke RAM du har med Everest Home Edition eller Aida32 http://www.aplusfreeware.com/categories/util/optdiag.html
Avatar billede tuep Nybegynder
19. maj 2006 - 14:18 #2
Super smart program, men jeg tror vist vi er ude i noget med et dirkete link til edbpriser.dk hvor jeg kan købe den rigtige ram!
Avatar billede hotdp Nybegynder
19. maj 2006 - 14:50 #3
Når du siger at den ikke passer i, er det så fysisk eller kan den ikke kende dem?
Er blokken for stor eller for lille?

Normalt er der jo retur ret men det er ikke alle butikker der har det, men det kan du jo undersøge hvis du har en bon.
Avatar billede tuep Nybegynder
19. maj 2006 - 15:26 #4
Den passer næsten! Der er et lille hak en 1/3 inde på pins på både den gamle og den nye, men på den nye sidder den en smule (2 mm) forskudt og det er lige netop så meget, så den ikke kan klemmes ned i slottet. HAR prøvet at vende den 180 grader og i begge slottes!

Jeg har brudt forsejling, så jeg ved ikke om det går at bytte den.
Men lige nu skal jeg bare se at finde noget ram der passer, inden jeg falder i søvn henover min kværn :-)
Avatar billede amikk Nybegynder
19. maj 2006 - 19:28 #5
http://www.kingston.com/products/
Kig i menuen ude til venstre søg på producent, modelnavn, partnr & type
Her finder du med garanti den rigtige ramklodse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2006 - 20:23 #6
Lifebook C1110 bruger DDR 333 - men pas på! Den godtager ikke hvad som helst mærke.
S26391-F2594-L200 er partnummeret på original ram til den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2006 - 20:27 #7
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2006 - 20:32 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2006 - 20:33 #9
Og deres ram har garanti: http://www.udm.dk/sider/peace_of_mind.htm
Avatar billede tuep Nybegynder
29. maj 2006 - 12:24 #10
Undskyld ventetiden. Jeg prøver at få fat i sådan én. 1000 tak for hjælpen :-)