Avatar billede mummikiks Nybegynder
18. maj 2006 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Meta tag til side der redirecter

Hej

Jeg har to adresser mitdomæne.dk og mitdomæne.com. Com adressen redirecter blot til dk siden. Dete gøres ved hjælp af nogle meta tags. Når man kommer ind på den danske bliver man spurgt om sprog. Siden på min dk adresse er en fuld flashside. Mit spørgsmål er som om jeg skal putte nogle meta tags på min com adresse og evt hvilke.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
18. maj 2006 - 23:43 #1
Det er måske bedre at have en tro kopi af siden til at ligge på com adresen, også angive engelske keywords på com adressen og de danske på dk?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. maj 2006 - 08:10 #2
Du skal være opmærksom på at meta redirect straffes. I tidernes morgen var der tvivlsomme typer der anvente meta redirect til at lave sider der var optimerettl f.eks. ordet mp3, der så redirectede brugeren ind til det sex site hvor de tjente penge på bannerreklamer og andet. Derfor straffer de fleste søgemaskiner sites der anvender meta redirect i dag.

Brug java script i stedet
Avatar billede mummikiks Nybegynder
19. maj 2006 - 08:16 #3
Kan du give mig et kodeeksempel?
Avatar billede mummikiks Nybegynder
19. maj 2006 - 08:18 #4
Dette er måske bedre:

Place this code between the <head> and </head> tags
<script language="JavaScript">
<!--Script courtesy of http://www.web-source.net - Your Guide to Professional Web Site Design and Development
var time = null
function move() {
window.location = 'http://www.yourdomain.com'
}
//-->
</script>

Place this code in your <body> tag
<body onload="timer=setTimeout('move()',2000)">
Avatar billede mummikiks Nybegynder
19. maj 2006 - 08:22 #5
Det virker ihvertfald ligeså godt. Burde jeg at have de samme meta-tags på com siden som dk?
Avatar billede madx Nybegynder
19. maj 2006 - 10:45 #6
Hvis du alligevel driver 2 versioner, så er den bedste løsning - både mht. brugerne og søgemaskinerne at sende .com direkte til engelsk version og .dk til dansk version.

Så er du også ude over alle disse fiksfakserier... Har du har bare et rimeligt webhotel kan du sikkert køre begge på samme host, men hvor .com lægges i sin helt egen mappe og hvor domænet går direkte i roden af denne mappe.

Dette er en lidt anden løsning, end det du spørger på - men som sagt så slipper du for de små julenumre (jo, selvfølgelig skal du have sprogvalgsflag på de 2 versioner ;-)
Avatar billede clsc Praktikant
16. juni 2006 - 19:02 #7
Dit spørgsmål:

>> Mit spørgsmål er som om jeg skal putte nogle
>> meta tags på min com adresse og evt hvilke.

Svarer til at sige "mit spørgsmål er om jeg skal gå, og i så fald om jeg skal gå til højre eller til venstre". Du skriver overhovedet ikke hvad du vil opnå med de meta tags, og hvorfor du vil bruge dem?

Siden det her er "søgemaskiner" så behold blot den meta redirect du har. Den gør hverken fra eller til, men det er der heller ingen andre meta koder der gør. Du kommer IKKE højere op på resultaterne ved at skrive sex 100 gange i dine meta keywords hvis det er det du regner med. De bliver bare ignoreret. Det betyder også at du IKKE bliver straffet for at have en meta redirect.

Det der sker er at en søgemaskine læser din side og finder ud af at den ikke gør andet end at omstille til din "dk" adresse. så tænker søgemaskinen "det er jo fint nok, det er principielt bare en link" og så hopper de visere il din "dk" adresse hvor de render ind i et flash-site.

Med andre ord, og mere direkte: Der er ingen søgemaskiner der gider at liste din tomme ".com" side. Hælder du usynlige metatags på den gør det ingen forskel, så spar dig besværet. Siden er tom, der er intet på den som en besøgende kunene have glæde af, så fyld indhold på den eller lad den være.

Du kunne sikkert med bedre udbytte tage noget af indholdet fra din "dk" side og lave det om til html i stedet for flash. Det er stadig ikke alle søgemaskiner som indekserer flash, hvor utroligt det end lyder.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
16. juni 2006 - 22:45 #8
Jeg har taget madx´s svar go delt siden op. Tak for jeres input
Avatar billede madx Nybegynder
17. juni 2006 - 10:46 #9
takker - får du brug for yderligere inputs vedr. sprog, seo mv. kan du give mig et prej