Avatar billede garborg Nybegynder
18. maj 2006 - 21:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hardware problemer (tror jeg)

Ja så skulle det komme..
Lang tid siden begyndte min pc at genstarte af sig selv, efter jeg har haft windows åben et nogle timer, men den høne var gået lidt væk af sig selv.
For nogle dage siden fik jeg et nyt grafikkort og da jeg satte det i kom jeg ind i windows 1. første gang men den ville ikke rigtig installere driverne. (Skal lige siges at jeg ikke havde afinstalleret de gamle drivere inden jeg satte det nye i).
Nå men nu genstarter pc'en af sig selv hele tiden, nogengange kommer jeg ind i windows og andre gange kommer jeg kun lige igang med dos.
Jeg har nu sat det gamle grafikkort i uden den har ændret sig overhovedet. Så har jeg prøvet med ny strømforsygning og ram, også uden held.
Har prøvet at formatere, men får ikke lov til at installere windows da samme fejl om et eller andet kommer op hver gang den går igang med at skrive filerne til windows ind på hd'en..
Når jeg tænder den lige i skrivende stund, står den bare og siger bip bip bip bip bip bip bip og der sker intet!
Har jeg hardware problemer? :)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 22:05 #1
I BIOS skal du vælge LOAD SETUP DEFAULT derefter start op på din XP-skive vælg "REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL - log ind - skriv - chkdsk /r - klik enter
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 22:13 #2
Giver den 6 korte bip? Så er der måske noget galt med dit motherboard.
Avatar billede garborg Nybegynder
18. maj 2006 - 22:16 #3
"LOAD OPTIMAL DEFAULTS" .. ?
Der er ikke installeret noget Windows på hd'en da jeg får fejl under installationen
Avatar billede garborg Nybegynder
18. maj 2006 - 22:16 #4
den giver alle de bip den vil indtil jeg bliver træt af lyden og slukker den :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 22:22 #5
helgec henviser til din Bios.
Avatar billede garborg Nybegynder
18. maj 2006 - 22:35 #6
Jeg kom så langt at trykke r i win install, men nu fryser den bare derefter
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 22:40 #7
Det du skal trykke på, lige når computeren går igang, er knappen "delete" Bare tryk flere
gange for en sikkerheds skyld, så kommer du ind i bios. Der skal du gøre, som helgec skrev.
Avatar billede garborg Nybegynder
18. maj 2006 - 23:07 #8
Det har jeg gjort, og så loader jeg winxp cd'en og trykker repair og så fryser den ved "Undersøger harddiskens konfiguration"
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 23:15 #9
Jeg er bange for, at dine anelser er rigtige. Jeg tror også, at du har hardware fejl.
Men under alle omstændigheder, se efter, om der er støv i ventilatoren og i køleribberne.
Avatar billede skaw Nybegynder
18. maj 2006 - 23:31 #10
den bipper når man fjerner enten grafikkort eller ram kontrollere at alt er i bund i soklerne
Avatar billede garborg Nybegynder
18. maj 2006 - 23:46 #11
skaw > Det forstår jeg ikke helt?
Jeg har haft CPU Køleren af og pustet den igennem for støv, så den skulle være rimelig clean nu.
Lugter det af ødelagt CPU eller MB?
Avatar billede skaw Nybegynder
18. maj 2006 - 23:54 #12
hvis CPU og bundkort virker ska den bippe hvis man fjerner ram hvis der er højttaler på bundkort
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2006 - 00:05 #13
Hvis du har mere end een ramblok, så prøv, at tage den ene ud på skift. Hvis du kun har een,
så prøv, at sætte den i en anden ramme.
Avatar billede garborg Nybegynder
28. maj 2006 - 22:28 #14
hmm
Avatar billede off-line Nybegynder
28. maj 2006 - 23:30 #15
Selv tak! Det var da så lidt.