Avatar billede 131421 Nybegynder
18. maj 2006 - 21:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Non - unicode selector?

Hej eksperterne

Jeg har et program som er på kinesisk, den kan kun køre hvis jeg går ind i control panel-->Regional and Language Options-->Advanced og vælger Chinese i language for non-Unicode programs. Men problemet er bare at man ikke længere har mulighed for at navnegive filnavn med ÆÅØ, plus programmer som er på dansk ikke længere kan vise æåø men istedet et par kinesisk tegn.

For at undgå at jeg skal skifte sproget hver gang jeg bruger programmet, har jeg brug for et program der kan switch mellem to forskellige sprog for Non-unicode programmer i stedet for at skulle genstarte PC hver gang.

Jeg har XP pro engelsk og jeg har prøvet MUI men den hjalp ikke.

Håber i har et forslag til problemet.

på forhånden tak

Hilsen
Mike
Avatar billede jacla Nybegynder
18. maj 2006 - 21:21 #1
Avatar billede 131421 Nybegynder
18. maj 2006 - 21:32 #2
hm...ikke rigtigt, men ellers mange tak for hjælpen..
Avatar billede jacla Nybegynder
18. maj 2006 - 21:47 #3
Kan kopier nogle af tegne ind her?

Så kan jeg lige prøve at se om jeg kan få noget læseligt ud af det
Avatar billede 131421 Nybegynder
18. maj 2006 - 21:53 #4
problemet er at danske bogstaver automatisk bliver konverteret til kinesisk, det er ikke fordi jeg ikke kan skrive eller læse dansk i programmer som for eksampel word og excel, det er system font jeg har problemer med....

jeg har et program
Avatar billede 131421 Nybegynder
18. maj 2006 - 21:55 #5
jeg har et program som hedder Gyldendals Røde Ordbøger - Dansk/Engelsk, når jeg bruger kinesisk Non-unicode, er indholdet og titlen på programmet lavet om til nogen underlige tegn de steder som indeholder æåø... f.eks. røde bliver til r韩e
Avatar billede 131421 Nybegynder
18. maj 2006 - 21:55 #6
韩 skulle have været et tegn, men den her side kan ik vise det...
Avatar billede jacla Nybegynder
18. maj 2006 - 22:51 #7
Nej ved ikke om det er en opgave til programørerne ?
Avatar billede 131421 Nybegynder
04. september 2006 - 22:29 #8
lukker