Avatar billede suppah Nybegynder
18. maj 2006 - 18:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig Hurtigt Eksamen snart

Hejsa Igen.. Sgu ved at blive dagligt jeg besøger jer ;)

Tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe mig med et seriøst stort problem...

Jeg har det problem at når jeg starter windows op og logger ind så når jeg lige at se skrivebordet også genstarter den?!?!

Jeg har prøvet følgende:

1. Tryk F8 prøve på at komme i fejl sikret tilstand kunne jeg ikke da keyboardet ikke gad virke?

2. Prøvet at Boote fra Win cd.. Kunne ikke da den sagde.. Tryk på en knap for at boote fra cd...

3.. Jeg er hjælpeløs... Vi snakker om Windows Xp Pro...

Kan heller ikke trykke f8 mere..

Someone help me out there...

Thanks

Morten!
Avatar billede resten Nybegynder
18. maj 2006 - 18:54 #1
Er dit tastatur activt når du prøver at boote fra din cdrom ?
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2006 - 18:55 #2
Tror du ikke du har et defekt tastatur ? Bruger du USB porten til tastaturet ? Hvis Ja, prøv med PS2 porten i stedet for.
Avatar billede suppah Nybegynder
18. maj 2006 - 18:57 #3
Okay jeg prøver med Ps porten istedet for 2 sec ;)
Avatar billede suppah Nybegynder
18. maj 2006 - 19:05 #4
okay det vikede.. Men den cd-rom jeg har lige pt.. Er en medion cd med winxp.. Kan jeg godt bruge den til at installere xp med?
Avatar billede resten Nybegynder
18. maj 2006 - 19:07 #5
Ikke hvis det er en pro version du feks vil reperer men du kan godt formater harddisken og derefter vælge at den skal indstaleres på ny.

Men ellers kan du oprette en ekstra partion med vælge at kører dualboot med begge systemer for derefter at hente de data ud du evt står og mangler.
Avatar billede suppah Nybegynder
18. maj 2006 - 19:08 #6
Shit det var hvis fagsprog det der ;)

Jeg tænkte på om bundkort osv blev installeret rigtig med sådan en medion cd?
Avatar billede resten Nybegynder
18. maj 2006 - 19:17 #7
Ja det skulle virke godt nok hvis du altså kun vil have det indstaleret på ny.

Men selvfølgelig må cden nok kun bruges på en pc :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 19:26 #8
Men uanset hvad det er for en windows, kan den jo køre i 30 dage inden aktivering,
og det gælder vel også en dual boot. Men du bør kun lave dual boot, hvis du, som
resten skriver, lægger nr. 2 windows på en anden partition, for ellers kan windows kludre i det.
Avatar billede suppah Nybegynder
18. maj 2006 - 20:02 #9
Okay hvordan aktiver man sådan et windows?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 20:05 #10
Aktiverer windows??? hvad mener du?
Avatar billede resten Nybegynder
18. maj 2006 - 20:39 #11
På samme måde du har activeret dine andre Windows xp ;)

Du kan enten ringe eller vælge at gøre det over nettet.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2006 - 20:44 #12
aktivering af WinXP = endelig godkendelse af Microsoft så XP også virker efter 30 dage, som er fristen inden aktivering. Hvis der skal Aktiveres, popper der næsten dagligt en besked op på din pc og fortæller dig hvordan det skal gøres.
Men hvis du har din originale WinXP-cd (og det kan godt være den fra Medion, hvis det var den som fulgte med pc'en ved købet) skulle det ikke være nødvendigt med aktivering, da du jo blot vil Reparere din installation.
Vejledning i Repair her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
(der står også hvordan du kan formatere/nyinstallere, så læs det hele igennem)
Avatar billede suppah Nybegynder
18. maj 2006 - 21:57 #13
Hvad gør man så hvis jeg kom til at slette hele C.\ hehe... Og jeg ikke har en kode... Det er sgu da noget lort!
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 21:59 #14
Prøv at se bag på Computeren, der står det måske.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 22:01 #15
Hvis du endnu ikke har slettet windows, kan du se nøglen, ved hjælp af dette program:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede suppah Nybegynder
18. maj 2006 - 22:10 #16
Argg pis også fik slettet det inden jeg så det program... :(

Hvordan for man den box frem hvor man kan skrive sin kode ind?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 22:20 #17
Det kan du gøre med ovenstående program. Men hvorfor det? Når du geninstallere windows, kan
du bare give den koden, hvis du har den. Med mindre den hardware og den windows du har, passer
sammen, Pcén er købt med den windows,for så har du ikke brug for nogen kode.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juni 2006 - 19:27 #18
Hvordan gik det, fandt du koden?
Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 09:23 #19
svar
Avatar billede off-line Nybegynder
20. november 2006 - 09:42 #20
Når du selv lukker et spørgsmål, og henter alle point hjem til dig selv,
er du i følge reglerne på eksperten, forpligtiget til, at fortælle, hvilken
løsning du kom frem til.