Avatar billede trine22 Nybegynder
18. maj 2006 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

når man tænder skal man vælge

Hej.

Da jeg lige har fået instelleret Windows XP Home Edition på min bærbare, og genstartede den så derefter, og så halvvejs med opstarten kommer der en sort skærm op hvor jeg skal vælge inden for ca. 30sek hvorfor et operativsystem jeg vil bruge. og de to jeg kan vælge imellem hedder det sammen (Microsoft Windows XP Home Edition)men den nederste virker ikke.

har så hørt i dag det er fordi jeg har delt min computer op i 2 harddiske, men sidste gang jeg opdateret min computer var det normalt bagefter..

Så mit spørgsmål er hvordan får man det væk? og hvad er det??

glæder mig til at høre fra jer.. og for at jeg forstår hvad i siger må i godt skære det ud i pak ;) er ingen computer expert..

forsat god dag.

Med Venlig Hilsen
Trine
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. maj 2006 - 14:53 #1
Du har indstalleret på en anden partition, så du nu har 2x XP.
Avatar billede cpn80 Nybegynder
18. maj 2006 - 14:55 #2
det lyder som om at din boot.ini skal laves lidt om 8)

Boot.ini er en fil windows har. I den står oplysninger om hvilke styresystemer der er til rådighed på computeren (F.eks hvis du både havde windows xp og windows 2000)

Jeg er ikke vildt haj til det selv, men tjek det her link
http://support.microsoft.com/?kbid=289022
Avatar billede snoop_one Nybegynder
18. maj 2006 - 14:59 #3
Hej Trine,
Efter din geninstallation tror dit system at du har to versioner af windows.
Du går ind i dit kontrol panel->System så inde i system properties vælger du fanen advanced så under feltet startup og recovery vælger du settings.

i det nye vindue vælger du edit så skulle du have en fil der ser ud ala,
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

I dit tilfælde vil jeg gætte på at der er to linier under [operating systems] så vælger du at slette den du ikke skal bruge. Nok den nederste :)

Håber at det vil hjælpe på det.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2006 - 15:00 #4
Avatar billede trine22 Nybegynder
18. maj 2006 - 15:02 #5
det får jeg ham lige til at kigge på, for har læst det link, jeg tror jeg skal lade ham om det så jeg ikke ødelægger det helt..
Avatar billede jacla Nybegynder
18. maj 2006 - 15:05 #6
Du skal højre klikke på "Denne computer" => vælge fanebladet "Avanceret" Nederst på vinduet START OG GENOPRETTELSE (står med blåt) vælger du "indstillinger"

Fjerner fluebenet ved "Vis liste over operativsystem" og evt. ved "Vis indstillinger for genoprettelse"

Så skulle problemet være løst.

Mvh

janc
Avatar billede jacla Nybegynder
18. maj 2006 - 15:40 #7
Undskyld der skulle stå:

Højre-klik => egenskaber=> vælge fanebladet "Avanceret" Nederst på vinduet START OG GENOPRETTELSE (står med blåt) vælger du "indstillinger"

Fjerner fluebenet ved "Vis liste over operativsystem" og evt. ved "Vis indstillinger for genoprettelse"

NB! Fejen vil være der, men du vil ikke kunne se den.

Den vil forsvinde næste gang du formatere din PC