Avatar billede helmic Nybegynder
18. maj 2006 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny side.. Vurderes tak!

Jeg sidder og arbejder på siden www.dalumsvenner.dk

Ville gerne høre hvad der er godt og hvad der er skidt..
Avatar billede dkshero Nybegynder
18. maj 2006 - 15:31 #1
indholdet er godt men jeg kan bestemt ikke lide jeres design på nogle måde det er forvirende. jeres menu er fin for nem at forstå også for de ordblinde(:

mvh. mads rasmussen
Avatar billede mobildata Nybegynder
18. maj 2006 - 20:11 #2
jeg vil anbefale at ændre det den farveovergang "gradient" rød-hvid til noget mindre dominerende, den skærer meget i øjnene. og tager fokus væk fra indholdet.
Avatar billede hent-det Nybegynder
25. maj 2006 - 14:32 #3
Den røde farver er lidt for meget. Jeg fik ondt i øjnene. Men ellers ser det fint ud, kan godt lide menuen..
Avatar billede briian Nybegynder
26. maj 2006 - 11:36 #4
jeg bryder mig heller ikke specielt om farverne på siden!
Avatar billede helmic Nybegynder
26. maj 2006 - 12:51 #5
Hvis vi nu lige ser bort fra farverne.. Det er nemlig de farver, som dem som siden er lavet til, har ønsket! Hvad syntes i så om design, og bruger venlighed?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
11. juni 2006 - 22:02 #6
Det er ikke nemt at se bort fra farverne, da de dominere ret kraftigt!

Kritik:
Problemet med din gradiente baggrund er, at den gør den sorte tekst ulæselig - prøv at tryk dig ind på loppemarked og læs teksten der, det er jævnt ubehageligt.

Banneret i toppen er jævnt kedeligt efter min mening - en kasse med rødt-hvidt gradient indhold, en jævn almindelig tekst og en bold - og det hele er gemt som et billede, selvom tekst og baggrund ikke er komplicerede og nemt kunne laves i html.
Flashanimationen er absolut ikke overbevisende.

Dine menubilleder er naturligvis meget pædagogiske, men menuen fylder alt for meget og der skal scrolles for at se de sidste menupunkter (på de fleste computere). Desuden harmonere billederne ikke rigtigt.

Forslag:
Hvis du er blevet pålagt at bruge den rød-hvide gradient, så nøjes med at bruge den i banneret og bag menuen - eventuelt i overskrifterne, men lad brødteksten stå på hvid baggrund (eller til nød på en meget lys pastelbaggrund).

Sæt menuteksten til højre for billederne i menuen, således at menuen ikke bliver så høj. Prøv at tænke mere kreativt i valget af menubilleder og tænk også mere harmonisk, så billeder har samme grundstil.

Spring rammerne i dit bannet - Find en god font til teksten, lad baggrunden 'smelte' i top eller bund, således at teksten går ud over og lad bolden blive større og glide lidt ned over selve siden.

På forsiden er billederne ikke klippet overbevisende til - der er stadig hvide pletter.
"Forældre Foreningen" er et sammensatord - hvilket betyder at det burde hedde "Forældreforeningen".