Avatar billede larsvn Nybegynder
18. maj 2006 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Delvis afinstallation af Oracle 9i

Til udviklingsformål har jeg haft en Oracle-database (9i - 9.2.0.1) installeret på min pc. Dvs. både database server og connectivity.

Jeg har nu flyttet databasen over på en anden server, og vil derfor gerne afinstallere database-delen på min pc. Men jeg vil beholde al connectivity på min pc, så jeg fortsat herfra kan udvikle op mod databasen.

Men listen i Universal Installer er hamrende lang, og mange nivoer dyb, alt for omfattende til at jeg kan overskue den. Der er kun sparsom funktionsbeskrivelse for hvert punkt, men jeg mener alligevel at kunne se at der er punkter med relevans for connectivity alle vegne. Derfor tør jeg ikke bare krydse af i blinde.

Spørgsmålet er derfor: hvordan afinstallerer jeg alene databasen, og bibeholder alle nødvendige opsætninger og drivere m.m. til at tilgå Oracle-databaser ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
18. maj 2006 - 14:09 #1
brug database assistenten til at fjerne databasen.

Din server installation vil stadig være der - så det optimale ville være at afinstallere helt og installere clienten istedet.
Avatar billede larsvn Nybegynder
18. maj 2006 - 14:18 #2
I undermenu "Oracle Installation Products" findes kun "Universal Installer" og "Home Selector".

Hvor finder jeg den assistent du beskriver ?

Og hvad skal jeg i givet fald vælge at krydse til i UI for kun at installere klienten ??
Avatar billede pnielsen Nybegynder
18. maj 2006 - 14:23 #3
Database Configuration Assistant skal også ligge i din menu -ellers har du ikke installeret den.

Oracle client er en seperat CD eller du kan hente den fra otn.oracle.com
Avatar billede larsvn Nybegynder
18. maj 2006 - 14:39 #4
Jeg hakkede bare over-noden "Orahome92" af da jeg installerede Oracle, det burde vel have installeret alt ?

Jeg tjekker OTN efter en klientinstallation.
Avatar billede larsvn Nybegynder
18. august 2010 - 13:52 #5
Lukker tråden. Slettede servicen + databasefilerne manuelt.