Avatar billede kno Nybegynder
18. maj 2006 - 09:17 Der er 4 kommentarer

Cachelageret Exchangetilstand

Hej.
Jeg har haft min outlook 2003 til at køre i cachelageret exchangetilstand på min bærbare computer. Det har virket helt fint, og den henter og sender unden problemer fra vores exchange-server. Nu har jeg haft nogle problemer efter at jeg har fået nyt netværkskort i min bærbare pc. Jeg har dog fået outlook til at køre igen op mod vores exchangeserver. Jeg har valgt cachelageret tilstand igen, og alle min mapper bliver opdateret, dog ikke min indbakke. Hvis jeg fravælger cachelageret tilstand, så kan jeg se alle mine mails i indbakken. Kan man tvinge outlook til at synkronisere indbakken(send/modtage virker ikke)
?
/Klaus
Avatar billede sirtiger Nybegynder
25. maj 2006 - 10:03 #1
Se om du har dine mails i indbakken hvis du kigger på webmailen på din server.
Det som kan være sket er at du har fået lavet en lokal mappe som den smider dine mails ned i.
I din outlook, Funktioner, E-mail konti, Få vist eller rediger eksesterende e-mailkonti. I det billeder står der nederst hvor den skal levere mails. Hvis den ikke står til din exchange postkasse, men til f.eks. lokale mapper, så forsvinder du ud af din inbox og havner lokalt. Du kan også se en ekstra mappe i dit mappetræ i outlook som f.eks. hedder lokale mapper.
/Morten
Avatar billede kno Nybegynder
26. maj 2006 - 12:21 #2
Hej Morten.

Det ser ok ud. Jeg har nu prøvet på en anden PC og der var der ikke problemer med opsætning til cachelageret exch.tilstand. Det ser nærmeste ud som om at outlook tror at den har synkroniseret alle mails. Er der en mulighed for at tvinge outlokk til at synkronisere?

/Klaus
Avatar billede sirtiger Nybegynder
26. maj 2006 - 14:13 #3
Jeg har selv ledt efter den funktion - men er nået frem til at det nemmeste er at slette offline filen (ost filen) - så starter den nemlig forfra.
Den ligger under c:\documents and settings\<username>\lokale indstillinger\application data\microsoft\outlook.
Jeg har både slettet den der hedder outlook.ost samt alle de andre - så starter din outlook med at synkornisere forfra. Måske løser det dit problem.
/Morten
p.s. mappen lokale indstillinger er en skjult mappe
Avatar billede kno Nybegynder
26. maj 2006 - 14:36 #4
Hej Morten.

Det har jeg prøvet. Det var først da, at jeg ikke kan se mails i min indbakke når jeg er i Cache tilstand.

Men jeg prøver igen!
/klaus