Avatar billede suppah Nybegynder
17. maj 2006 - 21:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang. Køb af Digital kamera

Jeg har lige et spørgsmål ang om dette kamera er noget værd...

Prisen er 790 kr.

Jeg skal bruge det til at tage ferie billeder og div.

Ikke noget vildt.

Er det pengene værd?

Her er en beskrivelse af hvad det kan osv...

Yakumo Mega-Image XL
Product number: 1039282

Technical data
Recording format  JPEG | EXIF 2.1 | DPOF
Video signal standard  PAL | NTSC
Video clip function  24 fps @ VGA (640 × 480) | 30 fps @ QVGA (320 × 240)
Microphone  Built-in
Speaker  Built-in
Memory  Internal memory 32 MB | External optional SD/MM cards (max. 1 GB SD card)
Capture unit  CMOS with 5.10 megapixels effective resolution | Interpolated 12.00 megapixels
Resolution  4032 × 3024 | 3600 × 2700 | 2592 × 1944 | 2048 × 1536 | 1280 × 960 | 640 × 480
Recording modes  Auto
Picture quality settings  Basic | Better | Best
Lens | Aperture  F3,0
Zoom | Focal distance  8x digital
Shutter speed  1/2 – 1/1000 secs
Shooting range  Normal: 110 – 220 cm | Wide-angle: 220 cm – infinity
ISO sensitivity  Auto
Monitor Display  2,5" TFT display 310 × 240
Built-in Flash  Auto | On | Off | Max. . ash range 250 cm
Focus  Fixed focus
Exposure modes  Auto | Portrait | Landscape | Night | Sports
Exposure compensation  Plus/minus 2 EV in 1/2 EV steps
White balance  Auto | Daylight | Tungsten | Fluorescent | Cloudy
Self-timer  2 or 10 secs delay
Connectors/interfaces  USB
Languages  Camera: D, GB, F, E, I, NL, PL, P, CZ, RUS | Manual: D, GB, F, E, I
Other features  Recording possible with Sepia | B&W | Pink | Green | Blue
Dimensions  88 × 56 × 21 mm | Dimensions of packaging: 191.5 × 150 × 80 mm
System requirements  Windows® 98/98SE/2000/XP | Mac OS 9.1 or higher
Application software  Ulead (Photo Explorer, Video Studio, Cool 360)
System requirements: Windows® XP/2000
Package contents  Yakumo Mega-Image XL
2 × rechargeable NiMH batteries
Charger
USB video cable
Hand strap, Pouch
Manual
Software and drivers on CD
EAN  4043871392825
Avatar billede backside Nybegynder
17. maj 2006 - 21:56 #1
Jeg vil så sige, det er ikke mere værd end de 790,-
Så hellere vente til du måske har et par tusinde, så far du betydeligt mere for pengene.
Digital kamera er ikke dyre mere, men det kan også blive for billigt. Du får hvad du betaler for, og ikke en bønne mere.
Avatar billede suppah Nybegynder
17. maj 2006 - 21:59 #2
Jamen jeg skal ikke bruge det til noget specielt.. Det skal bare kunne tage fotos som normal kamera standard kan tage. Self lidt mere.

Bare de kan blive fremkaldt i samme kvalitet. Bare det som jeg skal vide...
Avatar billede backside Nybegynder
17. maj 2006 - 22:07 #3
Det kan de ikke. Nu regner jeg med at du mener et "alm. kamera", ikke digital.
Der skal meget til at overgå det i billede kvalitet.
Avatar billede suppah Nybegynder
17. maj 2006 - 22:09 #4
Jeg har ikke tænkt mig at bruge 2000 kr på et digital kamera. Har kun tænkt mig at bruge de cirka 800 kr...

Hvordan bliver kvaliteten? Kan lortet ikke bruges til noget?
17. maj 2006 - 22:17 #5
17. maj 2006 - 22:19 #6
... er det dit 'første' digital kamera ?
Avatar billede backside Nybegynder
17. maj 2006 - 22:19 #7
Jo, det kan godt bruges til noget. Men hvis du vil ha papir billeder ud af det bliver det ikke optimalt.
17. maj 2006 - 22:24 #8
... det er jo dejligt fladt - en del andre fylder en del i tykkelsen; ka' ikke ordentligt være i lommen...

Ka' forstå at der er lader/Charger og kabel med ...

Men ingen OPTISK Zoom... kun 8x digital Zoom...

Men OK til den pris...
Avatar billede suppah Nybegynder
17. maj 2006 - 22:28 #9
ja det er mit første kamera.. Og ja det er det som er på billedet.

Det vil sige jeg ikke kan sende mine billeder til f.eks. TDC foto sjov uden at få nogen billeder jeg kan bruge til noget?
17. maj 2006 - 22:32 #10
... hvis du 'bare' skal have standard 9x13 så vil jeg mene at det godt ka' bruges...
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 23:55 #11
Alt i alt et okay kamera

2 × rechargeable NiMH batteries

Jeg ville nok personligt se om jeg kunne finde et kamera med (et batteri magen til dem, der bruges til mobiltelefoner).

mvh
janc
Avatar billede fbhzone Nybegynder
18. maj 2006 - 02:50 #12
Hvis du ikke vil bruge mere end 800 kroner på et digitalkamera, så må jeg ærligt indrømme at du ligeså godt kan lade være med at købe et og bruge din mobiltelefon.

Hvis man vil have et point-and-shoot kamera der bare er nogenlunde kvalitet skal man op i noget der ligner 2000 kroner. Ellers er kvaliteten på billederne simpelthen for ringe.

Javist kan dette "yakumo" tage billeder - man kan se motivet, men det ligner jo hø!!

Kig på dnne side: http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=213  helt nede i bunden, der kan man se billeder taget med sådan et kamera.... fine ik.. nej vel?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
18. maj 2006 - 02:52 #13
ved at kigge på siden går Rating op til 10 åbenbart.. så må man sige at 3.9 ikke er ret godt.. og den grønne farve betyder det er et billigt kamera :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. maj 2006 - 17:41 #14
Jeg ville heller ikke anbefale det... den lyder måske OK på specifikationerne og med en stor skærm osv (jeg ville dog aldrig købe uden min. 3 x optisk zoom), men til den pris MÅ det altså være noget skrammel..

Jeg ville helle vente og bruge nogle få hundrede mere på noget i stil med f.eks. Canon A520 eller A430 som jeg har prøvet.. har selv prøvet A520, der er et kanon-kamera til ca 1200,- check priser her: http://edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=6

Andre billige alternativer kunne være Konica-Minoltas Z-seria eller HP..eller er nyere brugt kamera!!
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. maj 2006 - 17:50 #15
PS: A430 er nede på ca. 1000 kr... og PS: Du slipper ikke for et købe et større SD memory-kort (32 mb som der følger med Yakumoen bliver MEGET hurtigt fyldt op)
Avatar billede backside Nybegynder
19. maj 2006 - 17:59 #16
He he, mit første digita kamera blev leveret med et kæmpe 8 mb kort.
Det var også på hele 800.000 pixel.  ;)
Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 09:24 #17
svar
Avatar billede suppah Nybegynder
20. november 2006 - 09:24 #18
svar
Avatar billede uffesteenberg Novice
20. november 2006 - 10:21 #19
Ærgerligt du ikke kunne bruge vores input til noget :-(