Avatar billede khazouh Nybegynder
17. maj 2006 - 19:59 Der er 3 kommentarer

Automatisk hentning af bynavn via postnummer

Hej Alle! (arne_v)

Under oprettelse af en brugerprofil ønsker jeg at brugeren kun indtaster postnummer hvorefter bynavn automatisk bliver udfyldt i felten nedenstående!

Jeg anvender Visual Studio 2005

hvordan gør man det, uden anvendelse af Javascript?

Tabellen er oprettet i en Microsoft Access database, hvor jeg sagtens kan læse fra og skrive til!

Der er lavet en metode i C# som henter bynavn ud fra postnummer, spørgsmålet er så om man kan kalde denne metode, når brugern f.eks. tab'er væk fra postnummer feltet?

MVH. Kalle og Khazouh!! :-)
Avatar billede lyngzo Nybegynder
17. maj 2006 - 21:08 #1
du sætter feltet textbox eller dropdownlist til autopostback og og i properties under fanen events dobbeltklikker du på onChange og der laves en function der håndterer at feltet er ændret, og her kan du kalde din metode der returnerer bynavn og sætte

textbox_Bynavn.text = resultat af metodekald
Avatar billede khazouh Nybegynder
26. maj 2006 - 15:59 #2
jep. vil du sende et svar?
Avatar billede lyngzo Nybegynder
26. maj 2006 - 18:25 #3
et svar