Avatar billede solution Nybegynder
17. maj 2006 - 14:58 Der er 16 kommentarer

linksys wireless-b broadband router 2.4 GHz

´Hej
Jeg har købt en linksys wireless-b broadband router 2.4 GHz
og en Jensen wlan stick.
Min internetudbyder er stofanet.
Jeg har sat min connection til always on og det fungerer fint uden routeren.
Jeg har rodet med den i måneder og kan bare ikke få det til at virke.
jeg kan komme ind i routerens opsætning på 192.168.1.1 men det nytter intet.
uanset hvad jeg gør vil den ikke vise en ip add. under status.
Er der ikke godt nogen der kan hjælpe mig med en form for opsætning. den opsætning der er at finde online virker heller ikke.(har søgt)
Please hjælp mig inden jeg blir totalt mærkelig og konen smider mig ud :0)
Avatar billede morhan Novice
17. maj 2006 - 15:41 #1
Du husker vel som det første, at genstarte kabelmodemet, eller klone mac adressen i routeren (så den får samme adr. som dit netkort)?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. maj 2006 - 16:43 #2
morhan har ret, du skal med den PC der tidligere har været tilsluttet gå ind i routeren og clone mac adressen. Alternativt kan du bede stofanet om at nulstille din MAC adresse, hvor efter dit udstyr skal genstartes.
Avatar billede solution Nybegynder
17. maj 2006 - 19:06 #3
tak for jeres svar.
skal den add. der bliver klonet være den fra min interne (ikke trådløse netkort)
eller den fra min jensen trådløse usb stik??
når jeg trykker clone finder den min trådløse usb stik mac. add.
hvilken mac. add. skal jeg tilføje til always on på stofanet??
stofanet siger nemlig at hvis man tilføjer flere kan det blive et problem.
håber i kan hjælpe
Avatar billede zinuss Nybegynder
17. maj 2006 - 22:35 #4
Jeg har ikke selv Stofanet, men webspeed i stedet for.
Hvis det foregår på samme måde skal du klone den adresse som du var connected med da det virkede, altså MAC adressen fra det netkort :)
Avatar billede solution Nybegynder
17. maj 2006 - 23:06 #5
Du mener klone mac add fra mit interne netkort,òg ikke mit trådløse?
hvilken mac add skal stofanet så have?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2006 - 05:52 #6
Stofanet skal ikke have en MAC add. Du skal forbinde din computer til din Router, med et kabel. Og clone MAC adressern til din Router. Stofa skal nok kunne se den!

Hvis det ikke virker, så ring til Stofa og sig at du har fået nyt udstyr og at du gerne vil have MAC adressen nulstillet.
Avatar billede solution Nybegynder
18. maj 2006 - 07:40 #7
jo stofanet skal have en mac add.?
nej jeg skal ikke bruge et kabel, så er det jo ingen trådløs forbindelse?
man kan selv nulstille mac add. på stofas hjemmeside.
nå men jag må prøve noget?? men hvad
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2006 - 12:16 #8
Nulstil MAC via deres hjemmeside.

Eller

Forbind med kabel til router, clon mac adresse, fjern kabel igen og vola, du er trådløs.
Avatar billede morhan Novice
18. maj 2006 - 13:02 #9
du skal bare huske, at hver gang du skifter udstyr, som har forskellig mac adresse, så *skal* kabelmodemet genstartes (det er ikke nok at sætte det på standby)
Avatar billede solution Nybegynder
18. maj 2006 - 13:16 #10
ja det med at forbinde via kabel har jeg forsøgt.
jeg kan ikke oprette forbindelse til min router når der kun er et lan kabel imellem.hvis jeg tager kablet ud og forbinder mit trådløse kan jeg godt oprette forbindelse til routeren (lidt mystisk) kan det mon være en defekt router jeg har købt, hmm
hvis der er en forklaring på kabel problemet kan det måske være et skridt på vejen.
Altså, jeg kører et kabel fra mit modem ind i routerens internet stik.
et kabel fra lan port 1 (der er fire) ind i min computer og jeg kan ikke oprette forbindelse til min router, hmm hva faen gør jeg.
er der en måde man kan teste om routeren er defekt?
Avatar billede zinuss Nybegynder
18. maj 2006 - 20:29 #11
Kan du slet ikke få kontakt med din router via kable hvis du prøver at alle portene undtagent WAN porten? Hvis ikke, så lyder det en smule mærkeligt. Får din pc ip når du er forbundet til den? Gå i start-->run-->skriv cmd-->skriv ipconfig hvad siger dit netkort?
Hvis du ikke har fået en ip:
Gå ind her og se vejledning:  http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56004
Tjek om du har sat dit netkort til at hente ip automatisk (regner med du bruger routerens dhcp?), hvis du har dette og stadig ikke får en ip, så prøv at give den en ip manuelt-->i ip adresse skriver du 192.168.1.200 i subnet skal det være 255.255.255.0 og gateway er 192.168.1.1, dns er lige meget lige nu...
Kan du få fat i routeren nu via http? Hvis ja: kan det være dhcp' en den kan være gal med..

Det kan blive en lang vejledning, men prøv ovenstående og giv et svar hvad virker og hvad ikke virker..

Til sidst vil jeg nok anbefale at du opdatere firmwaren i den. Det kan være noget af det du kæmper med at blevet løst i en nyere firmware, se evt. på linksys's hjemmeside
Avatar billede zinuss Nybegynder
18. maj 2006 - 20:31 #12
Hedder din router ikke mere end linksys wireless-b broadband router 2.4 GHz?
Avatar billede solution Nybegynder
19. maj 2006 - 08:03 #13
tak for det. jeg prøver
jo den hedder en linksys 2.4 802.11b wireless-B Broadband router Model befw11s4
Avatar billede zinuss Nybegynder
21. maj 2006 - 18:24 #14
Har du fået det til at funge?
Avatar billede solution Nybegynder
21. maj 2006 - 22:48 #15
Hmm, overhovedet ikke noget der fungerer. Jeg har lige afleveret P*isset til en forhåbentlig bedre vidende kammerat. Jeg skriver lige, hvad problemet var når den vender retur- (sikkert et eller andet latterligt simpelt !!!)så kan man jo grine eller græde over det.
Har prøvet alle jeres gode forslag, men desværre uden resultat.
B Back
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. maj 2006 - 23:38 #16
ok, jeg har haft samme model bare v4.. Den var også noget være lort som mistede forbindelsen hele tiden, blev nød til at skaffe mig et andet AP.