Avatar billede jonasj Nybegynder
17. maj 2006 - 11:14 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fra XP Pro til XP Home

Har nogen prøvet at "opdatere" fra Windows XP Professional til Windows XP Home edition?

Iflg. Microsoft's opdaterings skema kan man ikke, men hvad sker der, hvis man gør det alligevel?

Mvh Jonas
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:16 #1
Det kan du ikke, du er nødt til, at slette partitionen, hvorpå Pro ligger.
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2006 - 11:16 #2
Du får sikkert ikke lov til det ved en opgradering, du kan installere en Windows XP home oven i, men så mister du alligevel alle indstillinger og du skal installere alle programmer igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:20 #3
En ny indstallatione er det eneste rigtige.
Avatar billede jonasj Nybegynder
17. maj 2006 - 11:23 #4
Takker.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:25 #5
Selv tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 12:15 #6
peet49 - En "rererationsrepair" kan den ikke klare det, hvis spørgeren, gerne vil beholde sine data?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2006 - 12:51 #7
Hotfred> nej, det får man ikke lov til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2006 - 12:51 #8
Ups - håber du kan lide ny det nye "kælenick" :D
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 13:01 #9
Ja det er i orden, det er jo altid godt, at være hot.  :-)
Avatar billede c-holst Novice
17. maj 2006 - 14:00 #10
hvis man vil køre med dual boot kan man sikkert det, altså begge dele samtidigt. kræver helst en ledig partion

tør man spørge til formålet:-)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 14:07 #11
john stigers - Hvordan kan det forhindres, at køre Home ind, som "Repair" det virker jo som
en nyinstallation, hvor den gamle, her XPpro, fjernes. Aflæser Windows fra start CDén og
nægter opstart?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 14:08 #12
Ps. Jeg mener selvfølgelig, når der bootes direkte på CDén som 1.ste boot.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2006 - 14:10 #13
"Hvordan kan det forhindres, at køre Home ind, som "Repair" det virker jo som
en nyinstallation, hvor den gamle, her XPpro, fjernes"

Så er der ikke tale om en repair.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2006 - 14:11 #14
XP Home kan altid installeres - så skal man bare vælge ny installation
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 14:20 #15
john stiger - Du er sgu da for gammel i gårde her, til ikke at vide, hvad jeg mener med en
"Reparationrepair" Ved nyinstallation rydder man hele bulen, ved "Repair" beholder man sine data.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 14:22 #16
Reparation er Reperation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2006 - 15:46 #17
Man kan ikke reparere en XP Pro med en XP Home - man får besked på at indsætte XP Pro cdrom.

"Hvordan kan det forhindres, at køre Home ind, som "Repair" det virker jo som
en nyinstallation, hvor den gamle, her XPpro, fjernes"

Det kan ikke forhindres for det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 16:43 #18
john stigers - Ok, men egenligt et sprøjs problem. Med mindre Prog er en pirat, er der jo intet
at vinde, ved at installere Home. Nogen opdatering er det da ikke. Men det må spørgeren jo selv om.
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2006 - 20:14 #19
john stigers har helt ret:
Man kan IKKE "opgradere" fra Pro til Home  (det er faktisk en nedgradering hvor man er nødt til at formatere = slette alt og så lægge Home ind)
Så en såkaldt Repair lader sig ikke gøre - der er kun den "hårde" metode.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2006 - 20:16 #20
Tak for backup.

(Gad ikke forklare for det siger sig selv hvorfor man ikke kan)
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2006 - 20:20 #21
;o)
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. maj 2006 - 20:58 #22
Man kunne jo konventere WinXP pro til WinXP Home,,, derefter kan man opgradere...
Så det kræver lidt ændring i Windows Reg. databasen...