Avatar billede kbonline Nybegynder
16. maj 2006 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AMD Sempron VS. Turion

Hvad er forskellen, og er det penge givet godt ud?

Jeg skal have mig en bærbar PC og har også fundet den model jeg ønsker, men jeg er i tvivl om hvorvidt det kan betale sig at ofre det ekstra en turion processor koster.

jeg bruger mest maskinen til video og billede redigereing, samt naturligvis internettet.

kan jeg mærke forskel på om jeg har en turion eller en sempron processor?
Jeg vælger naturligvis 2 gb ram, så denne del er i orden.
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 17:56 #1
"The fact that it is 64 bit alone gives it, in theory, twice the computing power. Add to that a better core and larger fsb and there is no contest. The performance difference between the turion and sempron will be very noticable. I wouldn't even put the two chips in the same class."

http://forums.amd.com/index.php?showtopic=49538

Hvis denne person taler sandt er der jo ingen tvivl.  ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2006 - 03:25 #2
han ved vist ikke meget om processorer

32 bit -> 64 bit betyder at processoren kan bruge 4 milliarder gange mere
virtuel hukommelse (de nuværende x86-64 processorer er dog reelt kun 48 bit, men
det er rigeligt)

da de alligevel skulle igang med at lave om ved skiftet fra x86 til x86-64
tilføjede de nogle flere registre - den ændring som altså "tilfældigvis"
blev lavet samtidigt med skiftet fra 32 til 64 bit giver en vis forbedring
af regnehastigheden

og iøvrigt er nyere Sempron også 64 bit

----

Men en Turion er hurtigere end Sempron og til en bærbar hvor strømforbrug også
betyder noget er Turion klart bedst, men om du vil betale det ekstra
som den koster må du selv afgøre.
Avatar billede duck_mann Nybegynder
17. maj 2006 - 15:59 #3
Hvis du skal bruge den til video redigering og du allerede har tænkt dig at smide 2GB ram i den, så ville jeg HELT klart vælge en Turion.

Og som arne siger så har den også et meget lavere strømforbrug.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2006 - 21:00 #4
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede kbonline Nybegynder
19. juni 2006 - 16:28 #5
Hej igen

Jeg vil meget gerne have et svar fra arne_v så falder der lidt point af :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2006 - 16:31 #6
kommer her